حجت الاسلام ناصری نژاد در گفت و گو با روزنامه نسیم خوزستان : *بخش خصوصی و دولت حاضر به سرمایه گذاری در شادگان نیستند/ بی آبی آمار نخیلات را از ۵ میلیون به ۲ میلیون رسانده است

حجت الاسلام ناصري نژاد در گفت و گو با روزنامه نسيم خوزستان : *بخش خصوصی و دولت حاضر به سرمایه گذاری در شادگان نیستند/ بی آبی آمار نخیلات را از ۵ میلیون به ۲ میلیون رسانده است

حجت الاسلام ناصری نژاد گفت:مسئله آب در آمار بیکاری تاثیرگذار است و کمبود آب آمار نخیلات را از ۵ میلیون به ۲ میلیون نخل رسانده، همچنین شهروندانی که کشت و زرع و دامداری می کردند، بیکار شدند یا مهاجرت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان با بیان اینکه تالاب شادگان وضعیت خوبی ندارد، اظهار داشت: چند روز گذشته خبری مبنی بر آبگیری ۷۵ درصد تالاب شادگان در رسانه‌ها منتشر شد که صحت ندارد.

وی افزود: آبی که اکنون به تالاب می‌ریزد از سه منشأ نهر مالح، فاضلاب شرق اهواز و پساب پرورش ماهی آزادگان و پساب نیشکر است؛ میزان عمده آب از نهر مالح است که سم مهلکی است.

نماینده مردم شادگان با بیان اینکه از کانال مسعودی آب به آخر تالاب پمپاژ می‌شود، عنوان کرد: سهمیه اصلی تالاب شادگان ۵ متر مکعب در ثانیه است که نزدیک به ۱۰ سال است که این حجم آب به تالاب نرسیده؛ محیط زیست باید به وزارت نیرو جهت تخصیص سهمیه تالاب شادگان فشار وارد کند.

ناصری‌نژاد با بیان اینکه آمار نگران کننده بیکاری در شادگان بالای ۴۰ درصد است، تصریح کرد: مسئله آب در آمار بیکاری تاثیرگذار است و کمبود آب آمار نخیلات را از ۵ میلیون به ۲ میلیون نخل رسانده، همچنین شهروندانی که کشت و زرع و دامداری می کردند، بیکار شدند یا مهاجرت کردند.

وی ادامه داد: سال ۷۳ وضعیت تالاب خوب بود و ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم مشغول کار بودند اما اکنون به کمتر از ۲ هزار نفر رسیده است؛ باید برای تالاب شادگان کاری کنیم.

نماینده مردم شادگان عنوان کرد: یکی از راه‌های سبک کردن بار تالاب، رسیدگی به بخش گردشگری است که در این راستا کارهایی صورت میگیرد اما روند کُندی دارد. سرمایه گذار خصوصی و دولت در شادگان حاضر به سرمایه گذاری نیستند؛ حیات حوزه گردشگری شادگان به آب این منطقه است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، ناصری‌نژاد در پایان با اشاره به ساخت بندر تجاری در شهرستان شادگان عنوان کرد: با احداث این بندر امیدواریم بتوانیم بخش تجاری را توسعه دهیم؛ اگر این چند محور به خوبی اجرا شوند فشار به تالاب کمتر می‌شود و آمار بیکاری کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین