حسن ناصر در گفت و گو با روزنامه نسیم خوزستان : مردم شادگان علیرغم داشتن نخلستان‌ها فقیر هستند

حسن ناصر در گفت و گو با روزنامه نسیم خوزستان : مردم شادگان علیرغم داشتن نخلستان‌ها فقیر هستند

رئیس اداره میراث فرهنگی شادگان گفت: مردم شادگان با وجود نخلستان‌هایی که دارند به دلیل خام فروشی فقیر هستند و این به سود تجار است.

حسن ناصر، رئیس اداره میراث فرهنگی شادگان در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان با اشاره به عدم آبگیری تالاب شادگان اظهار داشت: پهنه آبی که طبیعت ایجاد کرده است، با احداث سدهای متعدد در بالا دست نابود می‌شود؛ باید حق آبه تالاب تامین شود.

وی با بیان اینکه تالاب شادگان با وجود آب می‌تواند جذب گردشگر کند، افزود: یک سوم تالاب مشکل حاد دارد و در ۲۰ سال اخیر تالاب شادگان در نقطه قرمز قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شادگان گفت: شهر آرامش و رفاه در دو دهه اخیر به دلیل بی‌توجهی و ولنگاری در تامین حق آبه تالاب به وضعیت کنونی رسیده است.

وی با بیان اینکه با احیای گردشگری تالاب شادگان، اکثر مشکلات رفع می‌شود، عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات شادگان، خام فروشی خرما است. شهروندان با وجود نخلستان‌هایی که دارند به دلیل خام فروشی فقیر هستند و این به سود تجار است.

ناصر در ادامه گفت: بزرگترین چالشی که با آن مواجه هستیم، بی توجهی مردم تالاب در شکار و صید بی رویه است.

وی با تاکید بر شیوه اشتباه ماهیگیری با برق افزود: در تالاب شادگان جهت جذب گردشگر اقداماتی از جمله احداث اسکله را آغاز کردیم و توانستیم تنوع درآمدی را افزایش دهیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی شادگان گفت: وجود زیرساخت‌های لازم، یکی از دلایلی است که موجب جذب گردشگر می‌شود؛ در تالاب شادگان سرویس بهداشتی وجود دارد اما متاسفانه بهداشت رعایت نمی‌شود.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، وی با تاکید بر لزوم تقسیم منابع میراث بین سه بخش مرکزی شهرستان شادگان عنوان کرد: زمانی که منابع به صورت مساوی تقسیم می‌شود، به رقابت سالم دست پیدا می‌کنیم.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین