نماینده مردم ایذه و باغملک در گفت و گو با روزنامه نسیم خوزستان : خلیلیان بخاطر ناتوانی در اجرای برنامه‌های دولت عزل شد/ باید استاندار جدید را در عمل ببینیم

نماینده مردم ایذه و باغملک گفت: فقر و بیکاری مردم خوزستان را به زانو درآورد و در حوزه انتخابیه بنده نرخ بیکاری به صورت خوشبینانه بیش از ۴۵ درصد است.

عبدالله ایزدپناه در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان اظهار داشت: دولت سیزدهم در این یک سال عمر خود، در حال بررسی‌هایی بر کابینه و مدیران ارشد و استانی است. دولت در بررسی ها هر جا احساس کند مدیری نتوانسته خواسته‌های دولت و مطالبات مردم را انجام دهد، تغییر می‌دهد.

وی با اشاره به تغییر مدیر بانک مرکزی افزود: با توجه به شناختی که از سوابق مدیر جدید بانک مرکزی دارم، امیدوار هستم بتواند بانک مرکزی را ساماندهی کرده و به وعده‌هایی که داده عمل کند.

نماینده مردم ایذه و باغملک با بیان اینکه در سطح استان نیز تغییر استانداران کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و خوزستان را داشتیم، گفت: برخی استانداران نتوانستند برنامه‌های دولت را اجرا کنند. در خوزستان نیز در این راستا خلیلیان عزل شد و حسینی محراب معارفه شد. حسینی محراب رزومه در استان داشتند و از خوزستان شناخت خوبی دارد.

وی تاکید کرد: باید حسینی محراب را در عمل ببینیم و قضاوت زود است و باید فرصت دهیم تا بتواند مشکلات خوزستان را حل کند اما پس از گذر چند ماه برنامه‌ها و عملکرد ایشان مشخص می‌شود.

ایزدپناه عنوان کرد: خوزستان مشکلات زیادی دارد و دولت باید اقدامات ویژه انجام دهد. کلمه ویژه به تنهایی کفایت نمی کند و باید عملا وارد میدان شوند. خدمات نظام جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست اما قطعا این خدمات در همه استان‌ها به عدالت نبوده و اگر به عدالت بود اکنون شاهد برخورداری برخی استان ‌ها از امکانات زیاد و برخی دیگر از کمترین امکانات برخورداری نیستند، نبودیم.

وی ادامه داد: حرف این دولت نیست و این مسئله مربوط به ۴۰ سال دولت‌ها است، بنابراین با توجه به اینکه ۷۰ درصد درآمد کشور در خوزستان است اما چنین وضعیتی دارد، حق استان است که به شکل دیگری دیده شود.

نماینده مردم ایذه و باغملک خاطر نشان کرد: برخی نمایندگان استان‌ها بیان می‌کنند، نرخ بیکاری در حوزه انتخابیه زیر صفر است و این مسئله خوشحال کننده است اما چرا در استان خوزستان چنین نیست! فقر و بیکاری مردم خوزستان را به زانو درآورد و در حوزه انتخابیه بنده نرخ بیکاری به صورت خوشبینانه بیش از ۴۵ درصد است.

وی گفت: امیدوارم استاندار جدید با توجه به شناختی که از استان دارد با همکاری همه سیستم مشکلات را حل کند. نمی‌گوییم کن فیکون کند اما بخش‌های زیادی از مشکلات را رفع کند.

ایزدپناه ادامه داد: طرح مقام معظم رهبری دست نخورده مانده اگر این طرح در خوزستان کامل اجرا می‌شد اکنون گرفتار بلای بیکاری نبودیم. برای اجرای کارهای مانده بر زمین، استاندار جدید باید کمر همت ببندد.

وی تصریح کرد: استان از عدم وحدت رنج می‌برد اینکه در جلسات صحبتهایی مطرح شود که موجب اختلاف نظر شود، پسندیده نیست. ما چوب عدم همراهی را میخوریم، دولت و حاکمیت مشکلی با خوزستان ندارند و علاقمند به خوزستان هستند اما گیر کار کجاست! در مرکز گاهی کم لطفی می کنند و در استان وحدت رویه در همه ارگان‌ها مشاهده نمی شود. مردم نباید به خاطر اختلاف بنده و دیگری گرفتار مشکل شوند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، ایزدپناه درپایان تاکید کرد: اگر ۵۰ درصد اعتبارات کشور را به خوزستان اختصاص دهند باز هم نمی‌توان کاری کرد، خوزستان پس از تهران در بودجه سالانه بیشترین اعتبارات را به آن تخصیص داده می شود اما چرا اتفاقی نمی افتد و تحولی ایجاد نمی شود یک کلاف سر در گم است.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین