به میزبانی خوزستان ؛ مدیران استاندارد استان های منطقه پنج کشور در اهواز تشکیل جلسه دادند

به میزبانی خوزستان ؛ مدیران استاندارد استان های منطقه پنج کشور در اهواز تشکیل جلسه دادند

معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران در نشست با جامعه دانشگاهی خوزستان نقش این قشر فرهیخته را در ارتقایجایگاه استاندارد مهم خواند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، پرویز درویش در نشست مشترک بین اداره کل استاندارد خوزستان و جامعه دانشگاهیان استان دردانشگاه آزاد اسلامی اهواز بیان کرد: ارتقای جایگاه سازمان ملی استاندارد ایران جز با مشارکت جامعه ی فرهیخته ی دانشگاهیمحقق نخواهد شد.

وی افزود: در دولت مردمی آیت الله رئیسی خط مشی مشخص جهت تدوین استانداردهای ملی و بین المللی تعیین گردیده است و چنانچهبتوانیم در حوزه ی تدوین استانداردهای بین المللی صاحب نظر شویم خواهیم توانست حوزه های مختلف در رابطه با استاندارد کالا وخدمات، صادرات و واردات را تقویت نماییم.

مدیرکل استاندارد خوزستان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش از عملکرد این اداره کل استاندارد در تدوین استانداردهای ملی و بینالمللی گفت: بیش از ۱۰ درصد تدوین استانداردهای کشور مختص به خوزستان است و ما در استان زیرساخت‌های لازم جهت تاسیسپژوهشگاه منطقه ای استاندارد را نیز داریم.

علی داودی به نقش موثر جامعه دانشگاهی استان در تدوین استانداردهای ملی و بین المللی اشاره نمود.

مدیر کل دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی نیز گفت: حلقه ی مفقوده در فرآیند تدوین استانداردهایبین المللی ارتباط دانشگاه و سازمان ملی استاندارد ایران می‌باشد.

فرحناز قلاسی ادامه داد: تدوین استاندارد مختص به سازمان استاندارد نیست و کلیه دستگاه‌ها و دانشگاه های کشور می‌بایست درتدوین استانداردهای ملی و بین المللی مشارکت فعال داشته باشند تا بتوانیم باعث رشد وافزایش اعتبار جایگاه جمهوری اسلامی ایراندر عرصه های بین المللی باشیم.

علی افروس رییس دانشگاه آزاد اسلامی اهواز نیز ضمن خیر مقدم به مدیران و معاونین سازمان ملی استاندارد گفت: دانشگاه آزاداسلامی ظرفیت بالایی جهت مشارکت در تدوین استانداردهای ملی و بین المللی دارد و امید است بتوانیم با تعامل سازنده اداره کلاستاندارد خوزستان نقش موثری در این خصوص برداریم.

به گزارش روزنامه نشسم خوزستان، مدیران ادارات استاندارد استان های منطقه پنج کشور دیروز به منظور برگزار نشست استانداردسازی به میزبانی خوزستان در اهواز تشکیل جلسه دادند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین