دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خبر داد : آخرین دستور العمل برخورد با کشف حجاب / طرح عفاف و حجاب در مجلس انقلابی خوابیده است / نماینده‌ ای که بخاطر دو رای به طرح عفاف و حجاب رای نمی دهد لیاقت نشستن روی کرسی مجلس را ندارد

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خبر داد : آخرين دستور العمل برخورد با كشف حجاب / طرح عفاف و حجاب در مجلس انقلابي خوابيده است / نماینده‌ ای که بخاطر دو راي به طرح عفاف و حجاب رای نمی دهد لیاقت نشستن روي كرسي مجلس را ندارد

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان در نشست خبری این ستاد گفت: انقلاباسلامی در شرایطی قرار گرفته است که می‌شود گفت از خیلی گذرگاه‌ها عبور کرده است و الان در پیچی هستیم که به تعبیر رهبر معظمانقلاب یک پیچ تاریخی است.

بهمن شهریاری ادامه داد: تاریخ حکومت‌های فراوانی را به خود دیده است که به نام مردم شروع کردند اما از مردم سوء استفاده کردندمثل انقلاب فرانسه، اما انقلاب امام خمینی (ره) در شرایطی شکل گرفت که دنیا بین دو بلوک شرق و غرب بود ولی امام(ره) بلوک متفاوتیایجاد کرد که سلطه غرب و شرق را از بین برد و این کار را به کمک مردم انجام داد.

معاون سیاسی سپاه ولیعصر(ع) خوزستان اظهار کرد: ۴۳ سال از انقلاب امام می‌گذرد و در این مدت سناریوهای متفاوتی برای مواجههبا انقلاب تعریف و باز تعریف شده است؛ ترورها، کودتاها، جنگ نظامی علیه انقلاب به راه انداختند و توطئه‌های خود را ادامه دادند تازمانی که به پاییز ۱۴۰۱ رسیدیم. طراحی فتنه سال ۱۴۰۱ در بلژیک شروع شد که تعدادی کشور اروپایی و منطقه نشستند و جلسهبرگزار کردند که منجر به سیزده مصوبه شود و قصه مهسا امینی یکی از مصوبات آنها بود و هدف آنها عبور از انقلاب اسلامی در بسترفرهنگی و بی تفاوت کردن مردم نسبت به ارزش‌ها و به قول معروف گرفتن غیرت مردم بود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در ١۴ خرداد ١۴٠١ فرمودند ایرانیان خائن و خائفی هستند که به دو طرف ضربه وارد می کنند که بهیک طرف آمریکا ضربه می زنند که به آن می گویند یک هول دیگر بدهید کار نظام ایران تمام است که بعد از هزینه های چند تریلیوندلاری آخرش هم شکست می خورد و ضربه دوم را به انقلاب میزند که همان هول برای انقلاب و مردم هزینه ایجاد می کند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان افزود: در ۲۸ آبان سال ۱۴۰۱ در نامه سنتکام، نماینده اروپا و ناتو درمنطقه به پنتاگون به چند موضوع اشاره شده است؛ اول اینکه در مواجهه با انقلاب اسلامی فریب آدم‌های خود را خوردیم و آنها به مااشتباه گرا دادند. دوم اینکه انتظار می‌رفت حوادثی که در ایران شکل بگیرد که شکاف بین شیعه و سنی ایجاد شود اما نتیجه نگرفتند وبازیگران اصلی آنها مولوی زهی، مولوی نقشبندی و مولوی عبدالحمید بودند که پرچم دار شکاف شیعه و سنی هستند. سوم انتظارداشتند نیروهای مسلح به هم بریزند و به جان یکدیگر بیفتند که این نیز محقق نشد. مردم ایران براندازی را مشق کردند اما هنوز آمادهبراندازی نیستند و باید به عنوان یک قدرت به اسلام نگاه کرد.

معاون سیاسی سپاه ولیعصر(ع) خوزستان در ادامه گفت: یکی از دیوارهای نفوذناپذیری که امروز دشمن نگران آن است، حجاب است. سخن بر سر روسری و چادر نیست؛ بحث این است که حجاب از نظر آنها سدی است که اگر برداشته شود دسترسی‌ها آزاد می‌شود ومی‌توان با آن از ارزش‌ها و آرمان‌ها عبور کرد.

وی ادامه داد: بحث ما در زمینه روسری، چادر و حجاب این است که با منطقی که دشمن با نه به روسری و نه به چادر می گوید، به همهچیز می‌تواند نه بگوید و این حد یقف ندارد. سناریوی دشمن در این زمینه برای ما نخ‌نما است و طراحی آنها لو رفته است و می‌گذرد امادر این حوادث چه باید کرد؟ برخی در حق ستاد امر به معروف و نهی از منکر ظلم می‌کنند. همه فکر می‌کنند ستاد مسئول حجاب است،اما ستاد مسئول حجاب و نماز نیست. رهبر معظم انقلاب در سال ۹۲ در جلسه با اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر فرمودندشما ستاد «احیا»ی امر به معروف و نهی از منکر هستید، شما نمی‌توانید تصدی‌گری کنید، وقتی ستاد احیا هستید ظرفیت مردم را بهکار بگیرید و به کمک مردم ارزش‌ها را احیا کنید.

سرهنگ شهریاری افزود: قانون در این باره چه می‌گوید؟ ما دو ماده قانونی داریم ماده ۴۲۷ و ماده ۸۲۰ که طبق آن‌ها ۳۳ دستگاهمأموریت دارند هنجارها و ارزش‌هایی را که دچار مشکلات می‌شوند حل و فصل کنند و اگر این ۳۳ دستگاه به خوبی به وظایف خود عملکنند، نیازی به گشت ارشاد نیست. طبق قانون هر دستگاه و مسئولی که ترک فعل کند، از طریق دادستانی پیگیری می‌شود، چنانکه درحال حاضر نامه سه نفر از مدیران اهواز که ترک فعل کرده بودند، به دادستانی ارسال شده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان با بیان اینکه سازماندهی مردم در هجده عرصه صورت می گیرد گفت: ما در هجده عرصه فعالیت می‌کنیم که حجاب و عفاف یکی از این عرصه ها است. از دیگر عرصه ها، گشت مسئولین، زیست محیط،بهداشت و درمان و آموزش ومی باشد که مردم باید سازماندهی شوند و در ۱۸ عرصه تخصصی که یکی از این عرصه ها حجاب وعفاف است فعالیت کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر حجاب یک فوریت است خاطرنشان کرد: الان در نظام جمهوری اسلامی حجاب مثل نفس کشیدناست، در اتفاقات اخیر سه راه بیشتر نداشتیم، یا باید این وضعیت را تحمل می کردیم که امکانش وجود نداشت یا باید خودمون را گولبزنیم مثل بعضی آدم ها که تریبون می‌گیرند و حرف میزنند که آقا باید کار فرهنگی شود که ما هم می گویم باید کار فرهنگی شود گفتمکه سی و سه دستگاه ماموریت دارند به حکم قانون کار فرهنگی انجام دهند، یا باید نسبت به مسائل جامعه طرح جدید داشته باشیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان با تأکید بر اینکه باید نسبت به مسائل جامعه طرح جدید داشته باشیم،افزود: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر طرحی نوشته که به ویرایش هشتم رسیده است. ما از مسئولین گله داریم چراکه اینطرح همچنان در مجلس شورای اسلامی بر زمین مانده و خاک می‌خورد. این طرح درگیری، گشت ارشاد و تقابل مردم با مردم را ندارد. یک طرح ترکیبی، ایجابی و قانونی می باشد که متاسفانه این طرح ٨ بار ویرایش شده و الان هم در مجلس خوابیده است.

شهریاری ادامه داد : در چند روز گذشته گفتم نماینده‌ی مجلسی که بخاطر دو تا رای، پای این طرح که طرح نظام و انقلاب است نمی آیدشایستگی دوباره نشستن روی کرسی مجلس را ندارد، آقایان، مومنین و خانواده‌ی شهدا بابت خوابیدن این طرح در مجلس ناراحتهستند.

معاون سیاسی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: دشمن بابت این موضوع برنامه دارد و ما نیز در برابر طرح دشمن طرحی طراحیکردیم طبق فرمایش حضرت آقا، طرحی که داریم باطل السحر دشمن است اما متاسفانه این طرح در مجلس خوابیده است که ازنمایندگان و وکلای ملت انتظار داریم طرح مذکور را زودتر تصویب کنند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان اظهار داشت: این طرح را در مصلی ها و راهپیمایی ٢٢ بهمن بردیم و  امضاها جمع شد باور کنید از هر استانی حداقل ٢٠ تا طومار چند متری تهیه کردیم و به مجلس بردیم ولی مجلس فقط به کلیاتش رایداد اما ما منتظر رای به جزییاتش هستیم ما از آقای قالیباف و نمایندگان مجلس دو تا انتظار داریم یک مصوبه و دوتا تبصره می‌خواهیمقول می دهیم اگر نمایندگان مجلس این اختیارات را به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دادند و اعتماد کردند کمتر از دو سالویترین جامعه از این وضعیتی که هست بدون هیچ نگرانی و درگیری کاملا حل شود.

شهریاری عنوان کرد: خدمت تمام اعضای خبرگان رهبری و خیلی از مسئولین اجرایی شخصا رسیدم و طرح را تقدیم کردم، ١٨ نمایندهمجلس خوزستان از پویش پیامک به گوشی نمایندگان خسته شدند از بس برایشان پیامک ارسال کردیم این طرح برای اصلاح جامعهاست.

وی خاطرنشان کرد: برخی سوال دارند که در فضا و اتفاقات اخیر نکند حاکمیت کوتاه آمد بعضی ها هم می گویند این وضع، شایستهخیابان های جمهوری اسلامی نیست یا یک اختلاف نظر در حاکمیت وجود دارد اخیرا نامه‌ای از به استانداران ارسال شده که بلاتکلیفیهمه را حل کرده است.

معاون سیاسی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: در حال حاضر غرفه‌هایی با نام غرفه همیشه بهار در مناطق کیانپارس، وهابی، زیتونکارمندی، خیابان نادری و یک غرفه سیار بین کوروش و پادادشهر راه اندازی شده است که از مردم به ویژه بانوانی که حجاب ندارندپذیرایی می‌کند و برنامه‌های مشاوره و طرح‌های فرهنگی دارد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان با بیان اینکه اگر آمر به معروفی مورد هتک حرمت صورت گرفت به حکمقانون از آن آمر حمایت می کنیم اظهار داشت: تعدادی هستند که ماموریت دارند اباحه‌گری کنند ارزش ها را زیر سال ببرند و با آنبجنگند وگرنه واقعا مردم ما مردم انقلابی بوده و نظام را دوست دارند ولی وقتی برای برای بچه‌هایمان نگوییم برای بچه‌هامون می گویند،در دستور العمل جدید تکلیف همه دستگاه ها روشن شده است و اصرار ما بر اجرای بنده ٧ این دستور العمل است اول سراغ مسئولینمی رویم و برای مدیر یا کارکنانی که سلیقه ای عمل می کنند ‌‌و اباحه گری می نمایند پرونده ترک فعل تشکیل می دهیم و ما داشتیممسئول ارشدی در استان خوزستان که برای آن پرونده تشکیل دادیم و این مدیر ارشد عزل شد.

سرهنگ شهریاری در خصوص سوالات خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان در خصوص علت عدم برخورد مسئولان فرودگاه های خوزستان باعوامل کشف حجاب، فروشندگان آقا لباس های زنانه و سرنوشت مدیران بانک ها و کسب و کارهایی که خدمات به افرادی که کشفحجاب می کنند می دهند عنوان کرد: در خوزستان پنج فرودگاه وجود دارد لذا مسئولان فرودگاه ها اعم از رئیس فرودگاه، سپاه فرودگاه،پلیس فرودگاه، عقیدتی فرودگاه و نمایندگی فرودگاه را دعوت کردیم و آنها را موظف نمودیم که فضاسازی کنند و ملزم کردیم ورود افرادیکه کشف حجاب می کنند را ممنوع کنند و به کانترها هم گفتیم برای این افراد کارت پرواز صادر نکنند همچنین پلیس و گیت سپاه باافرادی که در سالن انتظار و خروجی کشف حجاب می کنند اول تذکر و در صورتی که فرد مذکور اصرار بر کشف حجاب دارد فرد خاطیرا از سالن اخراج و به مرجع قضایی تحویل دهد، پیرامون فروش لباس های زنانه توسط آقایان این موضوع غیرقانونی و خلاف است کهدرخواست می کنیم در صورت مشاهده به این ستاد اطلاع دهید تا برخورد قانونی صورت گیرد و در خصوص کشف حجاب در بانک ها ودستگاه های اجرایی، برای مدیر این مجموعه ها که به چنین افرادی خدمات می دهند پرونده ترک فعل تشکیل داده و به دادگاه معرفی میکنیم.

معاون سیاسی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی های صورت گرفته اگر لازم باشد دادستانی مجوز ایجاد۱۰ شعبه اضافه و حتی صحرایی برای رسیدگی به پرونده های کشف حجاب ایجاد خواهد کرد.

به گزارش روزنامه نسیم‌خوزستان، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان در پایان گفت: این ستاد یک درگاه اطلاعرسانی با شماره ۰۹۰۱۸۱۳۷۲۲۴ در پیام رسان ایتا دارد که مردم می‌توانند موارد کشف حجاب در خودرو، مغازه ورا از آن طریق بهما گزارش دهند و در همان درگاه نتیجه پیگیری و برخورد را دنبال کنند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین