رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خوزستان : جلب اعتماد و اطمینان مردم نسبت به سلامت انتخابات و صیانت از آرا مهمترین هدف شورای نگهبان است / خیلی از مردم خواهان نظارت شورای نگهبان بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر هستند

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خوزستان : جلب اعتماد و اطمینان مردم نسبت به سلامت انتخابات و صیانت از آرا مهمترین هدف شورای نگهبان است / خیلی از مردم خواهان نظارت شوراي نگهبان بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر هستند

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خوزستان گفت: به دلیل اعتماد، عدالت، امانتداری و بی طرفی شورای نگهبان، خیلی ازمردم خواهان نظارت این نهاد بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر هستند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، ابوالحسن معماری به مناسبت چهل و سومین سالگرد تاسیس شورای نگهبان گفت: بر اساس آخریناخبار تعداد نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی همان ۱۸ نفر در ۱۴ حوزه انتخابیه خواهد بود. همچنین بر اساسآخرین تقسیماتی که به ما ابلاغ شده دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۳۰ شهرستان و ۴۱ بخش استان برگزارمی‌شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خوزستان افزود: یازدهمین دوره انتخابات مجلس در خوزستان در سه هزار و ۱۴۳ شعبهاخذ رای برگزار شد که پیش بینی می‌کنیم در انتخابات پیش‌رو این تعداد حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد. همچنین تعداد اعضایشبکه نظارت بر انتخابات ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به دوره قبل افزایش خواهد یافت.

ایشان جلب اعتماد و اطمینان مردم نسبت به سلامت انتخابات و صیانت از آرا را مهمترین هدف شورای نگهبان عنوان کرد و افزود: رعایت کامل بی‌طرفی در انتخابات، سرلوحه اقدامات شورا و اعضای این شبکه است و ملاک کار ما بر مبنای قانون خواهد بود.

معماری با تاکید بر اینکه همه شورای نگهبان را با عنوان ناظر انتخابات می شناسند خاطرنشان کرد: به دلیل اعتماد، عدالت، امانتداریو بی طرفی شورای نگهبان، خیلی از مردم خواهان نظارت این نهاد بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر هستند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خوزستان با اشاره به اینکه شورای نگهبان از برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکیاستقبال می‌کند گفت: برای برگزاری انتخابات الکترونیکی باید از جهت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آمادگی کامل وجود داشته باشدانتخابات الکترونیک از وظایف وزارت کشور است و شورای نگهبان باید از جهت امنیت و صیانت از آرای مردم مطمئن باشد.

وی افزود: منتظریم که مجمع تشخیص مصلحت نظام هر چه زودتر نظر خود را درباره طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورایاسلامی اعلام کند و بر اساس این طرح پیش ثبت نام انتخابات مجلس انجام شود.

معماری در خصوص اصلاحات به عمل آمده در قانون انتخابات عنوان کرد: در صورتی که اصلاحات قانون انتخابات به تایید مجمعتشخیص مصلحت نظام برسد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی باید از ۱۶ مرداد امسال و به مدت یک هفته برای حضور درانتخابات در سامانه ای که وزارت کشور آن را طراحی کرده پیش ثبت نام کنند و در صورت عدم ثبت نام امکان حضور این افراد درانتخابات وجود نخواهد داشت.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خوزستان درباره بحث رسیدگی به صلاحیت‌ها گفت: شورای نگهبان در همه مراحلانتخابات قانون را مبنای کار خود قرار می‌دهد. یکی از مراحل انتخابات رسیدگی به صلاحیت‌ها است که شورای نگهبان، پرونده‌ نامزدهارا صرف‌نظر از گرایش‌های سیاسی بر اساس محتوای پرونده و به استناد موارد ذکر شده در قانون بررسی و درباره آن اظهارنظرمی‌کند.

وی عنوان کرد: قانون فعلی انتخابات مربوط به دهه ۶۰ است و این موضوع ایرادات، نارسایی ها و مشکلات متعددی را به وجود آورده ولازم دارد این قانون به روزرسانی شود.

معماری با اشاره به اینکه اظهار نظرها، سوءاستفاده از موقعیت و جایگاه و مخصوصا دخالت در عزل و نصب ها در بررسی ها تاثیرگذار خواهد بود اظهار داشت: خیلی از رد صلاحیت ها ارتباطی به شورای نگهبان ندارد، مثلا داوطلب مدرک تحصیلی معتبر نداشته یادر مراجع قضایی محکومیت داشته که این مسائل در اصلاحات جدید قانون و در پیش ثبت‌نام مدنظر قرار خواهد گرفت.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خوزستان در خصوص تأیید صلاحیت نمایندگانی که مجددا کاندیدا می‌شوند، گفت: تأییدصلاحیت نمایندگان مجلس که برای بار دوم نامزد انتخابات می‌شوند، از وظایف شورای نگهبان است و تأیید صلاحیت ها فقط برای یکدوره معتبر است و برای دوره بعد بررسی ها و اظهار نظر مجدداً به عمل می آید.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، معماری در پاسخ به سوال خبرنگار این نشریه مبنی بر اینکه حضور و داشتن تابعیت فرزندانکاندیداها بر صلاحیت آنها تاثیر گذار خواهد بود گفت: ملاک شورای نگهبان همواره بر مبنای شرایطی است که در قانون ذکر شده  استو این موضوع در شرایط نامزدها در قانون فعلی ذکر نشده است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین