روزنامه نسیم از اوضاع وخیم جاده های مرگ و ناایمن استان گزارش می دهد ؛ وضعیت جاده‌های‌ خوزستان اسفناک و نگران کننده است

روزنامه نسيم از اوضاع وخیم جاده های مرگ و ناایمن استان گزارش می دهد ؛ وضعيت جاده‌های‌ خوزستان اسفناك و نگران کننده است

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، بسیاری از جاده‌های خوزستان کم‌عرض و دوطرفه هستند و تعدادی نیز به دلیل حادثه‌خیز بودن به جاده مرگ معروف شدند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، در استان خوزستان به‌ لحاظ حجم بالای مسافران راهیان نور، زائران اربعین حسینی و تردد خودروها به منظور جابه‌جایی و حمل کالا باید به صورت ویژه به مساله امنیت جاده‌ها توجه شود. حال می‌بینیم که بار ترافیکی جاده‌های استان با امنیت آنها هیچ همخوانی و تناسبی وجود ندارد.

بسیاری از جاده‌های خوزستان کم‌عرض و دوطرفه هستند و تعدادی نیز به دلیل حادثه‌خیز بودن به جاده مرگ معروف شدند. برای سنجش میزان ایمنی در جاده‌ها باید به استانداردها و تعاریف جاده ایمنی رجوع کنیم. جاده‌های ایمن یک تعریفی دارند و به عنوان مثال روشنایی یکی از ویژگی‌های راه ایمن است اما متاسفانه بسیاری از راه‌های ما روشنایی کافی و مناسبی ندارند، همین موضوع دست‌کم در ساعات تاریکی می‌تواند نا ایمن باشد.

در حقیقت تعریف راه ایمن با واقعیتی که اکنون شاهد آن هستیم، تفاوت دارد. ‌اکثر راه‌های جاده‌ای خوزستان، نور ندارند و در کنار ساختار ناایمن این جاده‌ها هر چند وقت یکبار شاهد حادثه‌ای تلخ در این جاده‌ها هستیم که خانواده‌‌ های زیادی داغ‌دار عزیزانشان هستند.

گارد‌ریل یکی از ویژگی‌های جاده‌های استاندارد است. جنس گاردیل نباید سخت و ضخیم باشد. گاردیل باید یک حالت ارتجاعی داشته باشد تا از ضربه ماشین جلوگیری کند و مرگ اتفاق نیفتد اما اکنون در جاده‌هایداستات گاردریل ندارند یا اگر هم گاردریل نصب شده به دلیل سخت و ضخیم بودن، خود عامل کُشنده‌ محسوب می‌شود.

زمانی که حادثه ای رخ می‌دهد پلیس راه آن را عامل انسانی می‌خواند اما نمی‌توان مقصر تمام سوانح ترافیکی و رانندگی را انسانی دانست و قطعاً جاده به گونه ای است که رفتار راننده را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وضعیت جاده‌های خوزستان از لحاظ ایمن بودن بسیار اسفناک و نگران کننده است و علاوه بر نبود نور و گارد‌ریل مناسب، شاهد ریختن خاک و نخاله در حاشیه جاده‌ها هستیم که رانندگی در جاده‌های تنگ و یک طرفه را سخت‌تر کرده است.

وضعیت آسفالت جاده‌ها که دیگر نیاز به توضیح ندارد و به دلیل خراب شدن لاستیک، جلوبندی و… خودروها هزینه‌های زیادی را به رانندگان تحمیل کرده است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، اعتراض نسبت به وضعیت جاده‌های خوزستان و آمار تصادفات در این جاده‌ها مساله جدیدی نیست لذا می‌طلبد که متولیان امر نسبت به امنیت جان شهروندان در جاده‌ها بی توجه نباشند و باید برای حفظ جان مردم و رانندگان پیش شوند، همچنین مردم به دلیل مشاهده صحنه‌های دلخراش و داغدار شدن بسیاری از خانواده‌ها و یتیم شدن کودکان در جاده‌ها خواهان برخورد با مسئولانی است که در این امر کوتاهی و ترک فعل کردند، هستند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1222مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین