روزنامه نسیم خوزستان از نقص عضو و مرگ شهروندان در پی جراحی های غیر مجاز گزارش می دهد ؛ کشتارگاهی به نام مطب و کلینیک

روزنامه نسيم خوزستان از نقص عضو و مرگ شهروندان در پي جراحي هاي غير مجاز گزارش مي دهد ؛  كشتارگاهی به نام مطب و كلينیك

خوزستان به جهت ضعف نظارت متولیان بهداشت و درمان استان تبدیل به بهشت مراکز پزشکی متخلف و غیر مجاز شده است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، در سال های اخیر به دلیل علاقه بیش از پیش جوانان به زیبایی و تبلیغات گسترده زیبا سازی شاهد افزایش گرایش جوانان به انجام عمل‌های زیبایی هستیم اما در این راستا ازدیاد قارچ گونه مکان‌ها و مطب‌ها جهت انجام عمل‌های زیبایی و دیگر جراحی‌ها بسیار نگران کننده و زنگ خطری برای سلامت شهروندان به ویژه جوانان است.

برخی پزشکان متاسفانه با تبلیغ در فضای مجازی و جذب جوانان اقدام به انجام عمل‌های زیبایی در مطب‌ و کلینیک ها با کمترین امکانات پزشکی و بهداشتی می‌کنند. بیماران نیز به دلیل تورم حاصل از وضعیت اسفناک اقتصادی بخاطر ارزانتر بودن به انجام عمل‌های زیبایی و دیگر جراحی‌ها در مطب‌ها و کلینیک ها روی می‌آورند.

در استان خوزستان به ویژه کلانشهر اهواز با بازدید میدانی از خیابان های مناطق مختلف شهر با انواع تابلوهای انجام جراحی ها مواجه می‌شویم که برخی پزشکان انواع عمل‌های سبک و سنگین از جمله جراحی دست، لیپو‌ساکشن، چشم، بینی، دیسک کمر، هموروئید و … را انجام ‌می‌دهند. با توجه به اینکه در سال های اخیر چندین مورد فوتی بر اثر عمل‌جراحی در مطب ها داشته‌ایم اما کماکان علوم پزشکی و دیگر ارگان‌ها متولی در برابر این اقدام که خلاف قانون است سکوت اختیار کردند.

از آنجایی که عمل‌های جراحی در مطب ها و کلینیک ها می‌توانند عوارض جانبی جدی از جمله عفونت، خونریزی، واکنش های آلرژیک و حتی مرگ را ایجاد کنند لزوم ورود علوم پزشکی، دادستانی و دیگر متولیان را می‌طلبد.

مینا دختر جوان ۲۵ ساله در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: جهت انجام تزریق ژل لب به یک مطب مراجعه کردم اما به دلیل حساسیت دارویی تمام دهانم دچار عفونت و کبودی شدید شد.

وی با بیان اینکه قبل از تزریق ژل تست حساسیت دارویی یا آزمایش گرفته نشد، ادامه داد: تزریق ژل لب توسط پزشک انجام شد و تبلیغات عمل‌های زیبایی پزشک را در اینستاگرام دیدم و فریب عکس‌های تقلبی را خوردم.

مینا با بیان اینکه به مدت یک ماه به دلیل تورم بیش از حد لب ‌هایم و عفونت داخل دهان قادر به صحبت کردن نبودم.

وی در پایان گفت: من یکی از قربانیان اشتباه این پزشک هستم و قطعا جوانان دیگری مانند من فریب تبلیغات را خوردند و به این مطب مراجعه کردند؛ متاسفانه شکایتم از این پزشک به جایی نرسید.

خانم موسوی ۴۸ ساله یکی دیگر از شهروندان اهوازی است که جراحی زیبایی پلک بالا چشم در یک مطب‌ پزشک عمومی انجام داده و به دلیل عدم تقارن پلک‌ها به دنبال یک پزشک متخصص است، توضیح داد: جراحی پلک انجام دادم اما نتیجه‌ای که میخواستم را نگرفتم، میخواستم از پزشک شکایت کنم اما پزشک گفت «قبل از جراحی برگ رضایت بیمار را امضا کردی».

وی ادامه داد: به چندین جراح مراجعه کردم و گفتند این عارضه معمولاً به دلیل عدم مهارت جراح ایجاد می‌شود و باید عمل دیگری انجام دهم.

اکثر رسانه‌های استان بیش از ١٠٠ بار خطر و عواقب عمل جراحی ها در مطب ها و کلینیک ها را به مسئولان اطلاع رسانی کرده اند اما پیگیری های اصحاب رسانه تاکنون بی‌نتیجه مانده و فقط به پلمپ یک یا دو مرکز آن هم بصورت موقت منجر شده است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، بهای سنگین جراحی‌ها در مطب‌ها و کلینیک ها به قیمت، نقص عضو و حتی از دست دادن جان مردم تمام می شود. این هرج و مرج ایجاد شده و بی‌قانونی در جامعه پزشکی استان خوزستان سبب عواقب جبران‌ناپذیری برای شهروندان شده است که نباید ساده نسبت به این موضوع چشم پوشی کرد. اقدام جدی متولیان در مقابله و برخورد با قانون‌شکنان حوزه پزشکی ضرورت دارد.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین