روزنامه نسیم خوزستان از اتفاقات ناگوار و حواشی جلسات شورای شهر اهواز گزارش می دهد ؛ فرماندار کلانشهر کجاست؟ / لزوم ورود جدی استاندار خوزستان

روزنامه نسيم خوزستان از اتفاقات ناگوار و حواشي جلسات شوراي شهر اهواز گزارش مي دهد ؛     فرماندار كلانشهر كجاست؟ / لزوم ورود جدی استاندار خوزستان

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، غیبت های مکرر حامیان شهردار اهواز، علاوه بر لغو جلسات عزل «امینی»، باعث شده اند تا بسیاری از کارهای مردم، لوایح و طرح ها معطل بمانند و لذا استمرار این شرایط، نابسامانی را در شهر بیش از پیش می‌کند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، شورای اسلامی شهر اهواز برای عزل امینی از سمت شهردار اهواز طبق بند «دال» ماده ۸۰ قانون شوراها تا کنون هفت جلسه را برگزار کرده اما به دلیل غیبت جمعی از اعضای این شورا، همچنان این جلسات بی نتیجه و عقیم مانده اند.

پورموسوی، سنواتی، مطیعی، مهداوی، رضوی، اسفندیاری و شانه سازان تنی چند از اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر اهواز هستند که به صورت مدام در این جلسات‌ حضور داشتند اما دیگر اعضای شورا به عنوان حامیان شهردار برای از رسمیت انداختن جلسه تعمدا غیبت می کنند.

غیبت های مکرر حامیان شهردار اهواز، علاوه بر لغو جلسات عزل «امینی»، باعث شده اند تا بسیاری از کارهای مردم، لوایح و طرح ها معطل بمانند و لذا استمرار این شرایط، نابسامانی را در شهر بیش از پیش می‌کند.

در چنین شرایطی اگر بخواهیم جلسات شورای شهر اهواز را با دیگر کلانشهرها و حتی شهرهای کوچک کشور مقایسه کنیم، می‌بینیم که حداکثر پس از عدم برگزاری ٣ جلسه، فرماندار آن شهر به عنوان بالاترین مقام اجرایی و حاکمیتی به موضوع ورود کرده و قاطعانه همه را ملزم به رعایت قانون می کند.

متاسفانه و در کمال تعجب با لغو هفتمین جلسه شورای شهر اهواز به منظور عزل شهردار، فرماندار همچنان به این موضوع مهم ورود نمی‌کند و حتی واکنشی نیز از خود نشان نمی‌دهد.

آیا فرماندار اهواز از شرایط و وضعیت اسفناک این کلانشهر و اتفاقات اخیر شورا بی خبر است که تاکنون جهت حل این موضوع مهم و حیاتی که بستر خدمات رسانی بهتر و شایسته تر به مردم این خطه را فراهم می سازد، گامی برنداشته؟

در چنین شرایطی فرمانداران دیگر شهرها به غیر از اهواز برای عقب نماندن کار شهروندان و جلوگیری از ایجاد هر نوع نابسامانی در شهر با حضور در جلسه از طولانی تر شدن و خلاف قانون عمل کردن دیگر اعضای شورا جلوگیری می‌کند اما در اهواز قاطعیتی از فرماندار شاهد نیستیم بلکه کوچکترین اظهار نظری نیز در این خصوص نکرده است که واقعا جای تعجب دارد!

اولین سوالی که در اذهان عمومی و مخصوصا رسانه ها مورد توجه قرار گرفته آن است که در این شرایط بحرانی آقای فرماندار کجاست؟ که عکس العملی از این ایشان در خصوص اتفاقات شورای شهر اهواز دیده نمی شود.

غیبت های مکرر حامیان شهردار در جلسات شورای شهر و عدم ورود فرماندار به این ماجرا، موجب عصبانیت شهروندان و پرسنل شهرداری گردیده و بعضا شاهد درگیری هایی در این پارلمان شهری هستیم.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، از آنجا که نارضایتی مردم از روند خدمات رسانی افزایش بسیار زیادی داشته و همچنین عدم ورود فرماندار اهواز به ماجرای غیبت برخی اعضای شورای اسلامی شهر در جلسات عزل شهردار و با توجه به اینکه کمیسیون حقوقی شورای شهر اهواز در هفته گذشته، رضا امینی را واجد شرایط قانونی تصدی‌گری شهرداری اهواز ندانسته و طرح برکناری وی را به تصویب رسانده، از استاندار خوزستان انتظار می‌رود هر چه سریعتر به این موضوع مهم ورود کرده و ضمن برخورد قاطع با افراد خاطی که موجب هدر رفت بیت المال و خلل در امر خدمات دهی به شهروندان شده اند، از حق مردم و بیت المال برابر قانون دفاع و با تدابیر لازم برای حل این مشکل چاره‌اندیشی نماید.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1222مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین