روزنامه نسیم خوزستان از مشکل دیرینه و ریشه‌دار اکثر مناطق استان گزارش می دهد ؛ تبعیض در توزیع امکانات پزشکی موجب هجوم بیماران شهرستانی به اهواز شده است

روزنامه نسیم خوزستان از مشکل دیرینه و ریشه‌دار اکثر مناطق استان گزارش می دهد ؛  تبعیض در توزیع امکانات پزشکی موجب هجوم بیماران شهرستانی به اهواز شده است

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، نبود امکانات پزشکی در شهرستان‌های خوزستان مشکلی دیرینه و ریشه‌دار است که مردم این مناطق را با چالش‌های متعددی روبه رو کرده است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، نبود امکانات پزشکی در شهرستان‌های خوزستان مشکلی دیرینه و ریشه‌دار است که مردم این مناطق را با چالش‌های متعددی روبه رو کرده است.

بسیاری از بیماران برای دریافت خدمات تخصصی و فوق تخصصی ناچار به سفر به اهواز یا سایر شهرهای بزرگ هستند. این سفر‌ها علاوه بر سختی، هزینه‌های هنگفتی را به بیماران و خانواده‌هایشان تحمیل می‌کند.

همچنین کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی در شهرستان‌ها، گاه منجر به تأخیر در تشخیص و درمان بیماری‌ها و حتی فوت بیماران نیز می‌شود.

تمرکز امکانات پزشکی در مرکز استان و محرومیت شهرستان‌ها، یکی از دلایلی عمده است که موجب سفر بیماران شهرستانی به اهواز می‌شود. این موضوع نیز به نوبه خود موجب شلوغی و ازدحام مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و به ویژه مطب‌ها شده است.

متاسفانه نگاه به بهداشت و درمان در خوزستان ناعادلانه و حداقلی بوده و بیماران زیادی از نقاط مختلف استان از این موضوع گله‌مند بودند.

همراه بیمار که از شهرستان گتوند به مطب پزشک مراجعه کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: مجبوریم که برای مداوا به اهواز بیاییم در شهر ما چنین امکانات و پزشک متخصص وجود ندارد.

وی افزود: سال‌هاست که از کمبود امکانات درمانی رنج می‌بریم و چندین سال منتظر تحقق وعده‌های مسئولان بهداشت و درمان هستیم.

بیمار دیگری که از شهرستان اندیکا در مطب یک پزشک اهوازی حضور داشت، بیان کرد: رفت و آمد برای ما خیلی دشوار است اما ناچار هستیم برای درمان به اهواز سفر کنیم، خیلی از وقت‌مان در مسیر و انتظار در مطب صرف می‌شود و این وضعیت برای یک بیمار طاقت فرسا و خسته‌کننده است.

وی ادامه داد: امکانات بهداشت و درمان اندیکا وضعیت نابسامانی دارد. مسئولان مربوطه و نماینده جهت رفاه حال بیماران باید برای این موضوع چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، تبعیض در توزیع امکانات پزشکی شهرستان‌های استان موجب آمدن حجم زیادی از بیماران به اهواز شده است که این موضوع برای شهروندان اهواز و شهرستان‌ها به دلیل شلوغ بودن همیشه مطب ها و مراکز درمانی ملال آور و خسته کننده است و بارها صدای اعتراض بیماران و خانواده‌های آنان در مطب‌ها بلند شده است. لذا می‌طلبد که متولیان امر تدابیر مناسب از جمله توسعه زیرساخت‌ها، استخدام پزشک متخصص و فوق تخصص در شهرستانها و استفاده از ظرفیت خیرین را جهت رفاه حال بیماران اتخاذ کنند و شاهد رفع این مشکل و ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی در همه نقاط خوزستان باشیم.

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین