علیرغم آغاز ماه رمضان و ۷ روز مانده به پایان سال ؛ حقوق بهمن و اسفند کارمندان شهرداری اهواز هنوز پرداخت نشده است!

علیرغم آغاز ماه رمضان و ۷ روز مانده به پایان سال ؛  حقوق بهمن و اسفند کارمندان شهرداری اهواز هنوز پرداخت نشده است!

علیرغم آغاز ماه رمضان و ۷ روز مانده به پایان سال ؛

*حقوق بهمن و اسفند کارمندان شهرداری اهواز هنوز پرداخت نشده است!*

 

کارمندان شهرداری اهواز می‌گویند: شهرداری اهواز نه تنها حقوق بهمن و اسفند ماه را پرداخت نکرده بلکه در پاسخ به مطالبه کارکنان شهرداری گفته است؛ رقم ارزش افزوده شهرداری جوابگوی پرداخت حقوق کارکنان نیست.

کمتر از ده روز به پایان سال باقی مانده است از طرفی همزمانی تعطیلات عید نوروز و ماه مبارک رمضان بیش از سال‌های گذشته بازار را به تکاپو انداخته و خرید مردم را بیش از پیش افزایش داده است. اما کارمندان شهرداری اهواز می‌گویند: شهرداری اهواز نه تنها حقوق بهمن و اسفند ماه را پرداخت نکرده در پاسخ به مطالبه کارکنان شهرداری گفته؛ رقم ارزش افزوده شهرداری جوابگوی پرداخت حقوق کارکنان نیست و تنها عیدی کارکنان را پرداخت کرده است. این در حالی است که بارها مدیران شهرداری اهواز مدعی شده‌اند با پرداخت به موقع حقوق مانع تجمع و اعتراضات کارگری شده‌اند اما این بار نوبت به کارمندان رسیده است.

سید محمد علی پورموسوی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز، با اشاره به تلاش شورا برای پرداخت حق‌الزحمه پرسنل شهرداری اظهار کرد: ما پرداخت حقوق و عیدی کارکنان شهرداری را دنبال می‌کنیم. شهرداری در حال حاضر برای این پرداخت‌ها در مضیقه است.

وی با بیان اینکه در این شرایط بودجه شهرداری از دو محل تامین می‌شود. محل اول مودیانی هستند که برای پروانه به شهرداری مراجعه می‌کنند که در قانون درآمدهای پایدار این موضوع باید با جدیت دنبال شود اما متاسفانه در شهرداری مورد پیگیری قرار نگرفت.

رئیس شورای شهر اهواز، گفت: حق آلایندگی و ارزش افزوده از دیگر محل‌های تامین بودجه است. البته از طریق منبع حق آلایندگی نمی‌توان حقوق داد چرا که باید این اعتبار صرف کاهش آلایندگی شود.

پور موسوی عنوان کرد: درخواست ما این است که استانداری در حوزه ارزش افزوده کمکی جدی به شهرداری برای پرداخت حقوق انجام دهند. البته برای صدور پروانه نیز تخفیفی حدود ۲۵ درصدی در نظر گرفته شده و باید کارمندان شهرداری پای کار بیایند.

آذرماه امسال عبدالزهرا سنواتی عضو شورای شهر گفته بود: درآمد شهرداری اهواز از ۲ هزار میلیارد تومان به ۸ هزار میلیارد تومان رسیده اما اکنون ناکارآمدترین دوران مدیریت شهرداری اهواز است. اوایل اسفند ماه امسال نیز سیاوش محمودی عضو شورای شهر کلانشهر اهواز از رشد ۷۳ درصدی بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری این کلانشهر نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: بودجه سال آینده شهرداری با رقمی بیش از ۱۴۲ هزار میلیارد ریال به تصویب رسید. به گفته کارشناسان شهری جذب بی‌قاعده نیرو در شهرداری اهواز و عدم مدیریت صحیح استفاده از منابع درآمدی و… سبب شده بارها حقوق کارگران عقب بیفتد اما اکنون شاهد عقب افتادن حقوق کارمندان نیز هستیم.

با توجه به تقارن عیدنوروز و ماه مبارک رمضان انتظار می‌رود شهرداری اهواز مشکل پرداخت حقوق کارکنان خود را حل کند.

درباره نویسنده

1221مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین