روزنامه نسیم خوزستان از سوء استفاده برخی فروشندگان لاستیک گزارش می دهد ؛ اجباری در کار نیست

روزنامه نسیم خوزستان از سوء استفاده برخی فروشندگان لاستیک گزارش می دهد ؛  اجباری در کار نیست

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، زمانی که از طریق سایت‌ جهت خرید لاستیک به نرخ دولتی اقدام می‌کنیم شاهد گرو کشی در فروش لاستیک می‌شویم به این معنا که باید جهت تحویل لاستیک نو، لاستیک‌های خودروی خود را به فروشندگان تحویل داده دهیم.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، لاستیک یا تایر خودرو مثل تعدادی از اقلام و کالاهای مصرفی در بازار با دو نرخ به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد. با توجه به اینکه قیمت لاستیک آزاد و دولتی تفاوت زیادی دارد به همین منظور سالیانه دوحلقه لاستیک به صورت حضوری و چهار حلقه به صورت اینترنتی به نرخ دولتی در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد.

هر چند لاستیک دولتی بیشتر به وسایل حمل و نقل عمومی، شامل اتوبوس، مینی‌بوس، کامیون و وانت تخصیص داده می‌شود، اما رانندگان و صاحبان خودروهای شخصی هم این امکان را دارند تا لاستیک را با نرخ دولتی بخرند؛ برخی افراد به دلیل عدم توانایی خرید لاستیک آزاد، از سهمیه دولتی خود استفاده می‌کنند.

زمانی که از طریق سایت‌ جهت خرید لاستیک به نرخ دولتی اقدام می‌کنیم شاهد گرو کشی در فروش لاستیک می‌شویم به این معنا که باید جهت تحویل لاستیک نو، لاستیک‌های خودروی خود را به فروشندگان تحویل داده دهیم.

بهرام جباری، معاون بازرسی سازمان صمت خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: فروش لاستیک خودرو با نرخ دولتی با نظارت بازرسان صمت صورت می‌گیرد.

وی درباره درخواست فروشندگان از صاحبان خودرو جهت تحویل لاستیک های خودروی‌شان، عنوان کرد: رانندگان زمانی اقدام به تعویض لاستیک خود می‌کنند که لاستیک فرسوده باشد و تحویل دادن لاستیک به فروشنده اجباری نیست.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با توجه به اینکه قانون این اجازه را به فروشندگان نداده است که صاحب خودرو را به تحویل لاستیک اجبار کنند و این اقدام غیر قانونی محسوب می شود لذا افرادی که چنین تخلفاتی را مشاهده می‌کنند باید به سازمان صمت مراجعه نموده و از فروشندگان متخلف شکایت کنند، البته جا دارد این تذکر را به سازمان صمت و متولیان داد که در سایت این موضوع مهم را به شهروندان اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1225مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین