روزنامه نسیم خوزستان گزارش می دهد ؛ دیوان محاسبات بر هزینه کرد حق آلایندگی شهرداری‌ها نظارت جدی داشته باشد

روزنامه نسیم خوزستان گزارش می دهد ؛  دیوان محاسبات بر هزینه کرد حق آلایندگی شهرداری‌ها نظارت جدی داشته باشد

سال گذشته مبالغ هنگفتی به عنوان حق آلایندگی وصول شد تا بین شهرداری‌های شهرهای خوزستان تقسیم شود اما متاسفانه شفاف سازی در خصوص هزینه کرد حق آلایندگی صورت نگرفته است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، استان خوزستان به دلیل وجود منابع عظیم نفت و گاز و همچنین فعالیت صنایع مختلف یکی از آلوده‌ترین استانهای کشور است.

در سال‌های اخیر، مردم خورستان بارها نسبت به آلودگی هوا و مشکلات ناشی از آن اعتراض کرده‌اند و یکی از مطالبات اصلی آنان پرداخت حق آلایندگی به این استان است.

در دولت‌های قبل بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی از پرداخت حق آلایندگی خودداری می‌کردند اما در دولت سیزدهم به دلیل توجه ویژه رئیس‌جمهور به مردم خوزستان این رویکرد واحدهای صنعتی اصلاح شد.

سال گذشته مبالغ هنگفتی به عنوان حق آلایندگی وصول شد تا بین شهرداری‌های شهرهای خوزستان تقسیم شود اما متاسفانه شفاف سازی در خصوص هزینه کرد حق آلایندگی صورت نگرفته است.

به خطر افتادن سلامت شهروندان مخصوصا ناشی از آلودگی هوا، نوعی نقض قانون اساسی به شمار می‌رود و ضروری دارد دیوان محاسبات استان به عنوان مهمترین نهاد نظارتی، بروی هزینه کرد حق آلایندگی شهرداری‌ها نظارت جدی و ویژه داشته باشد.

نظارت دیوان محاسبات بر هزینه کرد حق آلایندگی شهرداری‌ها می‌تواند به افزایش شفافیت و عدالت در نظام مالی شهرداری‌ها کمک کند. همچنین این امر می‌تواند شهرداری‌ها را به استفاده کارآمدتر از این منابع برای اجرای برنامه‌های زیست‌محیطی و کاهش آلودگی هوا ملزم کند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با توجه به اهمیت چگونگی هزینه کرد حق آلایندگی در شهرداری‌ها امیدواریم دیوان محاسبات استان خوزستان با مدیریت جدید بومی از هدر رفت حق آلایندگی‌هایی که باید صرف آبادانی و پروژه‌های عمرانی شود جلوگیری نموده و فصل نوین نظارت بر دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها را آغاز کند.

درباره نویسنده

1225مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین