‏اجرای مرحله سوم اوراق مشارکت جزو برنامه های وزارت نیرو در سال جاری‏

‏اجرای مرحله سوم اوراق مشارکت جزو برنامه های وزارت نیرو در سال جاری‏

وزیر نیرو در حاشیه بازدید از طرح های آب و فاضلاب آبادان و خرمشهر عنوان کرد :
اجرای مرحله سوم اوراق مشارکت جزو برنامه های وزارت نیرو در سال جاری
وزیر نیرو و مدیرعامل آبفا شرکت در سفر خود به استان خوزستان از پروژه های آب و فاضلاب در شهرهای آبادان و خرمشهر بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی آبفا خوزستان حمید چیت چیان وزیر نیرو در حاشیه این بازدید اجرای مرحله سوم اوراق مشارکت را جزو برنامه های وزارت نیرو در سال جاری اعلام کرد.
احمد سیاحی معاون عمرانی استانداری خوزستان در این بازدید مشکل فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر را بسیار جدی خواند و گفت : در این دو شهر بدلیل بالا بودن سطح آبهای زیرزمینی و ریزشی بودن زمین هزینه اجرای شبکه فاضلاب بالاتر از سایر شهرها است. از طرفی بدلیل مسطح بودن زمین بر خلاف شهری مانند تهران که حتی یک ایستگاه پمپاژ در طول هزاران کیلومتر شبکه فاضلاب ندارد بدلیل دشت بودن منطقه به ایستگاه پمپاژهای متعدد (بیش از ۸۰ ایستگاه پمپاژ) نیاز است و نکته دیگر اولویت بندی جبهه های کاری متعددی است که آغاز شده و بدلیل نبود اعتبار نیمه کاره رها شده اند.
در ادامه علی اکبر علیمرادی مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان با اشاره به فروش اوراق مشارکت فاضلاب در دو مرحله عنوان کرد: در ۱۶ شهر از محل اعتبارات اوراق مشارکت برای شبکه استفاده شده و امسال هدف گذاری فاضلاب روی اوراق مشارکت و جذب منابع دیگر است و همچنین باقی مانده پروژه هایی که شروع شده و تکمیل پنج تصفیه خانه فاضلاب در دستور برنامه های شرکت آبفا قرار دارد که سعی براین است تا با کوتاه کردن زمان اجرا، این پروژه ها به بهره برداری برسند.
وی با بیان اینکه برای اجرای فاضلاب یا باید اعتبارات را دولت تامین کند یا از مردم بگیریم و بر حسب قانون هم تا زمانی که شبکه جرا نشده، مسئولیتی نداریم ، بنابراین اگر اعتبارات کاهش پیدا کند یا به هر دلیلی مشکل مالی پیش بیاید، روند اجرای پروژه ها کند می شود.
وی تصریح کرد: بخش عمده ای از شهرهای تازه تاسیس و شهرهایی که در آن ها خدمات آب و فاضلاب ارائه می شود هنوز شبکه فاضلاب یا تصفیه خانه ندارند! و یک اعتبار کلانی را طلب می کند بنابراین تمام سعی براین است که شاخص های بهره مندی فاضلاب را در استان افزایش پیدا کند، برنامه شرکت برای شهرهای دیگر استان این است که از منابع بخش غیر دولتی مانند فاینانس ،epcf و … استفاده شود.
علیمرادی ادامه داد: در حال حاضر۲۳۰ هزار مشترک فاضلاب در استان وجود دارد که به خدمات فاضلاب دسترسی دارند اما با ۶۳۰ هزار مشترک موجود فاصله داریم و باید این فاصله را کم کنیم تا تمام مردم استان خوزستان از خدمات فاضلاب استان استفاده کنند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین