قائم مقام وزیر راه خبر داد: امکان خرید هواپیماهای جدید به دنبال توافق ژنو/ هواپیماهای خوابیده به راه می‌افتند

قائم مقام وزیر راه خبر داد: امکان خرید هواپیماهای جدید به دنبال توافق ژنو/ هواپیماهای خوابیده به راه می‌افتند

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی با اشاره به تأثیر لغو بخشی از تحریم های توافق ژنو در صنعت هواپیمایی گفت: مشکلات بسیاری برطرف می شود و ما امکان خرید هواپیمای جدید را نیز خواهیم داشت.
علیمحمد نوریان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اثرات تحریم ها در صنایع هوایی گفت: مسئله تحریم ها در بخش تأمین قطعات یدکی و سرویس های مورد نیاز برای این صنعت مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده که این امر در سلامت پرواز اثر داشت.
وی اظهار داشت: سعی می شد قطعات مورد نیاز از کانالهای دیگری تأمین شود که این امر هزینه های زیادی را برای کشور در بر داشت.
قائم مقام وزیر راه با اشاره به وضعیت جدید ایران در خصوص حذف بخشی از تحریم ها و تأثیر آن روی این صنعت در کشور گفت: بهبود وضعیت ایران در سطح بین الملل موجب برطرف شدن مشکلات ما نیز خواهد شد و در حوزه تأمین قطعات یدکی، سوخت و موتور مشکلات رفع می شود.
وی با تأکید بر اینکه افزایش سطح ایمنی پرواز نیز افزایش می یابد، گفت: علاوه بر این موجب می شود که برخی هواپیماهای خوابیده ما نیز راه بیفتند.
نوریان همچنین گفت: امکان خرید هواپیماهای جدید نیز برای ما فراهم می شود.
صدور مجوز برای تأمین و استقرار قطعات یدکی لازم برای تأمین امنیت پروازهای غیرنظامی در ایران و خدمات مرتبط با آن و صدور مجوز برای انجام اقدامات بازرسی و تعمیرات مربوط به امنیت پروازی در ایران به همراه خدمات مرتبط با آن در متن توافقنامه ژنو آمده است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین