معاون وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با روزنامه «فایننشال تایمز» : توافق با ایران به دلیل تغییر رویکرد غرب ایجاد شده/انتظار نمی‌رود ژنو ۲ برای برکناری اسد باشد

معاون وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با روزنامه «فایننشال تایمز» : توافق با ایران به دلیل تغییر رویکرد غرب ایجاد شده/انتظار نمی‌رود ژنو ۲ برای برکناری اسد باشد

معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که مردم اروپا و آمریکا درک کرده‌اند که ما به نیابت از همه دنیا با تروریسم مبارزه می‌کنیم و به نظر نمی‌رسد که جامعه جهانی به دنبال فشار برای برکناری اسد از قدرت در ژنو۲ باشد.
خبرگزاری فارس: توافق با ایران به دلیل تغییر رویکرد غرب ایجاد شده/انتظار نمی‌رود ژنو ۲ برای برکناری اسد باشد
«فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با روزنامه «فایننشال تایمز»، تأکید کرد که به نظر نمی‌رسد جامعه بین الملل در نشست ژنو۲ به دنبال اعمال فشار بر اسد برای کناره گیری از قدرت باشد.
وی افزود: مردم آمریکا و اروپا درک کرده‌‌اند که ما در سوریه به نیابت از آنها با تروریسم مبارزه می‌کنیم.
وی همچنین افزود: طرح روسیه برای نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه برای جلوگیری از حمله آمریکا به سوریه نبود، بلکه برای حمایت از دولت و جایگاه سوریه در سطح بین المللی بود.
مقداد با اشاره به توافق هسته‌‌ای که با ایران ایجاد شده گفت: این توافق به دلیل تغییر رویکرد غرب در منطقه است و به نتیجه رسیدن این نشست نشان داد که همه طرف‌ها با وجود پیچیده بودن این پرونده خواستار ایجاد راهکار سیاسی برای آن بودند.
روز گذشته سازمان ملل اعلام کرد که نشست ژنو۲ روز دوم بهمن ماه با حضور دولت و معارضان سوری برگزار خواهد شد و این نشست به ایجاد دولت موقت منجر خواهد شد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین