نشست سه‌جانبه سازمان ملل، روسیه و آمریکا در دسامبر مسکو: ایران کشور بزرگی در منطقه است/ تصمیم‌گیری در ژنو ۲ بدون ایران «سخت» است

نشست سه‌جانبه سازمان ملل، روسیه و آمریکا در دسامبر مسکو: ایران کشور بزرگی در منطقه است/ تصمیم‌گیری در ژنو ۲ بدون ایران «سخت» است

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن اعلام وجود نشست سه‌جانبه دیگری میان مسکو، واشنگتن و سازمان ملل به منظور مقدمه‌چینی ژنو ۲ تأکید کرد تصمیم‌گیری در نشست ژنو ۲ بدون حضور ایران سخت خواهد بود.
مسکو: ایران کشور بزرگی در منطقه است/ تصمیم‌گیری در ژنو ۲ بدون ایران «سخت» است
به نقل از پایگاه خبری «المنار»، «گنادی گاتیلوف» معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که هنوز تصمیمی درباره حضور ایران در نشست ژنو۲ درباره سوریه گرفته نشده است.
وی افزود: باید بر مسائل مربوط به برگزاری ژنو۲ از جمله شرکت کنندگان در این نشست به خصوص ایران به توافق برسیم زیرا ایران کشور بزرگی در منطقه است که حضورش در این نشست امری ضروری است و بدون حضورش تصمیم گیری در ژنو۲ سخت خواهد بود.
گاتیلوف از سوی دیگر از نشست دیگری میان نمایندگان واشنگتن، روسیه و سازمان ملل برای مقدمه چینی نشست ژنو۲ خبر داد که در اواخر ماه دسامبر برگزار خواهد شد.
وی همچنین تأکید کرد که طرح روسیه برای دیدار با همه جریان‌های معارض سوری در مسکو پابرجاست تا به این ترتیب مسائل مربوط با حضور در ژنو ۲ را بررسی کنیم.
روز گذشته سازمان ملل اعلام کرد که نشست ژنو۲ روز دوم بهمن ماه با حضور دولت و معارضان سوری برگزار خواهد شد و این نشست به ایجاد دولت موقت منجر خواهد شد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین