از این پس؛ زباله‌های اهواز تنها یک بار در شبانه‌روز جمع‌آوری می‌شود

از اين پس؛ زباله‌هاي اهواز تنها يك بار در شبانه‌روز جمع‌آوري مي‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: طبق قراردادهای جدید خدمات شهری، تنها یک بار در ۲۴ ساعت زباله‌ها جمع‌آوری می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه پسماند پس از ساعت ۱۰:۳۰ شب، مطابق قانون برخورد خواهد شد.
علی‌رضا عالی‌پور اظهار کرد: در قراردادهای جدید خدمات شهری آمده که تنها یک بار در ۲۴ ساعت جمع‌آوری زباله صورت می‌گیرد و شهروندان باید راس ساعت ۹ تا حداکثر ۱۰:۳۰ شب زباله‌های خود را بیرون بگذارند.
وی ادامه داد: پس از ساعت ۱۰:۳۰ در صورت مشاهده زباله یا هرگونه پسماند در خیابان و درب منازل برابر ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند با این افراد برخورد می‌شود.
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز افزود: با توجه به مجهز بودن خودروهای جمع آوری زباله به GPS هرگونه غیبت خودروها یا عدم فعالیت و کارکرد آنها در مناطق کنترل خواهد شد. بر این اساس به ندرت اتفاق می‌افتد که شهروندان از نبود خودروی جمع آوری زباله در منطقه خود شکایت کنند.
عالی‌پور اظهار داشت: جمع‌آوری زباله در شهر اهواز پیش از این دو بار در هر ۲۴ ساعت انجام می‌شد ولی طبق این قرارداد از این پس در هر شبانه‌روز تنها یک بار صورت می‌گیرد و این امر در جهت فرهنگ‌سازی برای رعایت ساعت بیرون گذاشتن زباله توسط شهروندان انجام می‌شود.
وی گفت: پیش از این با ۲ بار جمع‌آوری زباله در روز، حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم اهواز، روند بیرون گذاشتن زباله در ساعت ۹ شب را رعایت می‌کردند. بیرون گذاشتن زباله‌ها در ساعتی غیر از ساعت ۹ توسط برخی از شهروندان منجر می‌شود سیمای شهر نامطلوب به چشم آید که با توجه به در اختیار داشتن ابزار قانونی و استفاده از ماده ۱۶قانون مدیرتی پسماند، پیگیری‌های حقوقی و قضایی در خصوص افرادی که این موضوع را رعایت نمی‌کنند، صورت بگیرد.
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز عنوان کرد: در برخی شهرها این فعالیت زودتر از اهواز شروع شده بود و حتی روزهای جمع آوری زباله در این شهرها به سه روز در هفته رسیده است. البته استاندارد جهانی این است که که یک روز در هفته زباله تر و یک روز در هفته زباله خشک جمع‌آوری شود.
عالی‌پور در خصوص استقرار مخزن زباله در خیابان‌ها برای جمع‌آوری زباله گفت: در خصوص مخازن جمع‌آوری زباله در خیابان‌ها ۲ الگو در کشور وجود دارد، یکی از الگوها معتقد به حذف مخازن و عدم استفاده از آنها در خیابان‌ها و مناطق مسکونی است. به کارگیری از این الگو در کشورهایی صورت می‌گیرد که در مدیریت پسماند الگو هستند از جمله کشور ژاپن.
وی افزود: استقرار مخزن زباله هم خوبی و هم بدی‌هایی دارد، گذاشتن مخزن زباله در نبش خیابان‌ها و به فواصل متناسب، موجب می‌شود شهروندان به بیرون گذاشتن زباله در ساعت مقرر مقید نباشند و هر ساعتی که اراده کنند زباله خود در مخزن قرار می‌دهند. بنابراین استفاده از مخزن در خیابان‌ها ساعت بیرون گذاشتن زباله را تحت شعاع قرار می‌دهد.
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: با حذف مخازن می‌توان از مشارکت شهروندان در جهت زیبایی چهره شهر استفاده کرد و نوعی فرهنگ‌سازی در این زمینه صورت خواهد گرفت. در جهت رعایت ساعت تعیین شده برای بیرون گذاشتن زباله توسط شهروندان و انجام فرهنگ‌سازی در این زمینه، تا یک ماه آینده اقدامات تبلیغی انجام و پکیج تبلیغاتی به صورت آموزش گام به گام به شهروندان ارایه می‌شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین