قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس: توافق جدید ایران را به عرصه جهانی برمی گرداند

 قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس: توافق جدید ایران را به عرصه جهانی برمی گرداند

قائم مقام وزیر امور خارجه کشور سوئیس عنوان کرد: با توافق جدید ایران به عرصه جهانی برگشته و مثل هر کشوری می تواند از حقوق خودش دفاع کند.

ایز روسیر صبح دوشنبه در جریان بازدید از یادمان شلمچه در جریان سفرش به ایران، گفت: جنگ تاثیرات زیادی بر کشورهای مختلف می گذارد.

وی افزود: مردم مختلف جهان آسیب های زیادی از جنگ دیده اند و در واقع جنگ تاثیرات بسیار زیادی بر روی کشورها گذاشته است.

قائم مقام وزیر امور خارجه کشور سوئیس تصریح کرد: به سرمایه گذاری و پیشرفت منطقه با توافق هسته ای اخیر فکر می کنم. مردم ایران باید انتخاب کنند که چطور در روابط بین الملل تاثیر بگذارند.

روسیر اظهار کرد: این توافق سبب می شود مردم سرمایه گذاری های بسیاری داشته باشند. من موافق این توافق هستم هر چند که برخی منتقد آن هستند.

وی عنوان کرد: این توافق برای بازگشت جمهوری اسلامی ایران به عرصه های جهانی و باز شدن فرصت های اقتصادی خیلی خوب مناسب است. این توافق یک توافق تاریخی است و از شجاعت ایرانیان خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم.

قائم مقام وزیر امور خارجه کشور سوئیس بیان کرد: طبیعتا برای سرمایه گذاری های جدید مشکلاتی وجود دارد ولی از شروع سال جدید میلادی شرایط سرمایه گذاری جدید برای ما فراهم می شود.

روسیر ادامه داد: سرمایه گذاری خارجی نیاز به امنیت بین المللی دارد و بزرگترین اشکال در این نوع از سرمایه گذاری فساد اداری است. چون باعث می شود تا منابع مالی آنطور که باید در جهت درست خود هدایت نشده و منافع حاصل شده از آن با رانت به یک گروه خاص برسد که این مهمترین مانع برای سرمایه گذاری بین المللی در تمام جهان است.

وی گفت: با شناختی که از تاریخ ایران و مردم آن دارم مطمئن هستم که ایران می تواند تمام مشکلات را حل کند. با این توافق ایران به عرصه جهانی برگشته و مثل هر کشوری می تواند از حقوق خودش دفاع کند ولی این دفاع در مقام همکاری و نه مقابله است. ایران با همکاری خود باید ثابت کند که به عرصه جهانی برگشته است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین