حمله ریزگردهای عربی به شبکه برق/ خطر در کمین تاسیسات برقی ایران

حمله ریزگردهای عربی به شبکه برق/ خطر در کمین تاسیسات برقی ایران

یک مقام مسئول در وزارت نیرو با تشریح آسیب‌های وارد شده به تاسیسات صنعت برق خوزستان به دنبال ورود ریزگردهای عربی، اعلام کرد: بیش از ۱۲ هزار مگاوات ظرفیت تولید و ۸ هزار کیلومتر شبکه انتقال و توزیع برق در معرض ورود ریزگردهای عربی قرار دارند.
عبدالرسول زرگر در تشریح تبعات منفی ریزگردهای عربی بر تاسیسات صنعت برق ایران در استان خوزستان، گفت: هم آکنون اثار منفی عملیاتی و فنی ریزگردها بر تولید، انتقال، توزیع صنعت برق مورد بررسی قرار گرفته است.
معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان با یادآوری اینکه پدیده گرد و غبار در خوزستان از سال ۸۰ آغاز شده است، تصریح کرد: این پدیده پس از چهار سال، تمام شهرهای استان خوزستان را در برگرفت و اکنون نیز بسیاری از استان های کشور را گرفتار و به یک معضل ملی تبدیل شده است.
این مقام مسئول با اشاره به گستردگی شبکه تولید، انتقال و توزیع برق در سطح استان خوزستان، یادآور شد: در شرایط فعلی بیش از ۱۲هزار مگاوات ظرفیت تولید برق، بالغ بر ۸ هزار کیلومترمدار شبکه انتقال و فوق توزیع برق در سطح این استان نفت خیز وجود دارد.
زرگرهمچنین از وجود ۲۰۰ ایستگاه برق با بیش از۳۰ هزار دستگاه ترانس منصوبه در بخش انتقال و فوق توزیع در سطح استان خوزستان خبر داد و افزود: برای افزایش پایداری شبکه انتقال و توزیع برق تعمیر و نگهداری این تاسیسات در دستور کار شرکت برق منطقه ای خوزستان قرار دارد.
معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان با اعلام اینکه این تاسیسات گران قیمت برقی که برای احداث آن سرمایه گذاری قابل توجه ای انجام گرفته است هم اکنون در معرض ریزگردها قرار دارد.
این مقام مسئول با بیان اینکه تاسیسات و تجهیزات صنعت برق در خوزستان به صورت مستقیم در معرض این پدیده ی آزار دهنده قرار دارند، خاطرنشان کرد: گرد و غبار و ریزگردها منجر به بروز مشکلاتی در بخش‌های مختلف صنعت عظیم برق به عنوان یک صنعت بزرگ و زیرساخت سایر صنایع شده است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین