فرماندار اندیکا: جاده ارتباطی خوزستان، چهارمحال و بختیاری باز شد

فرماندار اندیکا: جاده ارتباطی خوزستان، چهارمحال و بختیاری باز شد

فرماندار اندیکا از باز شدن جاده ارتباطی خوزستان، چهارمحال بختیاری که در پی بارش برف سنگین در مناطق شمالی و کوهستانی این استان مسدود شده بود، خبر داد.
[فرماندار اندیکا: جاده ارتباطی خوزستان، چهارمحال و بختیاری باز شد]
ˈعبدالحمید فخاری مقدمˈگفت: محور اندیکا، تاراز، بازفت در گردنه چری در محدوده چهارمحال بختیاری به علت بازش برف سنگین برای مدتی مسدود شده بود که با تلاش گروههای امدادی و راهداری استانهای چهار محال بختیاری و خوزستان این محور باز شد لیکن تردد از این مسیر به علت مه غلیط و بارش برف با احتیاط و کندی صورت می گیرد.
وی گفت: شدت بارش برف از سمت چهار محال بختیاری بیشتر بوده از اینرو کسانیکه قصد تردد در این مسیر را دارند توصیه می شود تا با تجهیزات کامل ایمنی و زنجیر چرخ در این محور تردد کنند.
فخاری مقدم خاطرنشان کرد که این محور بویژه از سمت تاراز و گردنه چری در چهار محال بختیاری هم اینک پوشیده از مه غلیظی است و تردد آن با کندی انجام می شود.
فرماندار اندیکا گفت: با بارش برف سنگین و وجود مه غلیظ در دو سه روز گذشته پنج عملیات نجات و اسکان توسط نیروهای امدادی انجام شده و حداقل به ۳۰ نفر از مسافران گرفتار در این محور کمک رسانی رسانی شده است.
وی خاطر نشان کرد که گرفتاری این افراد و کندی تردد در مسیر یادشده بیشتر بدلیل مه غلیظ و کولاک و نداشتن خودروهای آنان به وسایل ایمنی و مه شکن بوده است.
فرماندار اندیکا گفت: نیروهای هلال احمر و راهداری پیش از بارندگی ها به لحاظ پیش بینی های انجام شده در منطقه تاراز که بسیار سخت گذر و طبیعتی خشن دارد با کلیه امکانات و تجهیزات امدادی،ماشین آلات برف روب و وسایل گرم کننده برای امداد به مسافران استقرار یافته بودند.
فخاری مقدم از تلاش بی وقفه امدادگران هلال احمر و راهداری در این منطقه کوهستانی و بسیار سخت گذر که از سرمای بالایی دارد بویژه در بازگشایی مسیریاد شده و امدادرسانی به مسافران گرفتار قدر دانی کرد.
فرماندار اندیکا فاصله این محور ارتباطی از قلعه خواجه مرکز شهرستان اندیکا تا گردنه چری را حدود ۸۵ کیلومتر اعلام کرد و افزود: ارتفاع برف در مناطق کوهستانی خوزستان بین ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر و در منطقه محدوده چهار محال بختیاری به بیش از ۴۰ سانتی متر گزارش شده است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین