مصادره دیوارهای مسجدالاقصی/ تظاهرات حمایت از «محمد علان»

مصادره دیوارهای مسجدالاقصی/ تظاهرات حمایت از «محمد علان»

مصادره دیوارهای مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی و تظاهرات حمایت از محمد علان اسیر فلسطینی در اراضی اشغالی ۴۸ از جمله خبرهای امنیتی فلسطین به شمار می رود.

رژیم اسرائیل در راستای سیاست های توسعه طلبانه خود زمین های متصل به مقبره «باب الرحمه» و دیوار مسجد الاقصی واقع در سمت شرق بیت المقدس مصادره کردند. در این اقدام که به کمک نظامیان اسرائیلی صورت گرفت، مقامات صهیونیستی به منظور جداکردن این زمین ها از مقبره مذکور موانعی چون سیم های خاردار را ایجاد کردند.

از سوی دیگر، پایگاه خبری العهد لبنان گزارش داد: در پی همبستگی شهروندان فلسطینی با محمد علان اسیر فلسطینی، درگیری های شدیدی بین فلسطینیان و پلیس اشغالگر قدس و صهیونیست های حامی این رژیم رخ داده است.

بنا بر این گزارش، پس از آنکه فلسطینیان ساکن در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ در حمایت از محمد علان اسیر فلسطینی اقدام به تظاهرات کردند و این امر موجب یورش نظامیان صهیونیست به فلسطینی ها شدند. نظامیان اشغالگر در این درگیری ۱۵ نفر از تظاهرات کنندگان را بازداشت کردند.

لازم به ذکر است که محمد علان از ۶۰ روز پیش در اعتراض به بازداشت بی دلیل خود توسط نظامیان اسرائیلی اقدام به اعتصاب غذا کرد و هم اکنون سلامت جسمی وخیم است و بنا به گفته پزشکان در صورت ادامه اعتصاب غذا محمد علان با خطر مرگ مواجه خواهد شد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین