معاون شرکت برق منطقه‌ای خوزستان: کتاب «مروری بر اثرات ریزگرد‌ها در صنعت برق خوزستان» منتشر شد

معاون شرکت برق منطقه‌ای خوزستان: کتاب «مروری بر اثرات ریزگرد‌ها در صنعت برق خوزستان» منتشر شد

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از انتشار کتاب «مروری بر اثرات ریزگرد‌ها در صنعت برق خوزستان» برای نخستین بار خبر داد.
کتاب «مروری بر اثرات ریزگرد‌ها در صنعت برق خوزستان» منتشر شد
عبدالرسول زرگر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: کتاب «مروری بر اثرات ریزگرد‌ها در صنعت برق خوزستان» برای نخستین بار در کشور توسط شرکت برق منطقه‌ای خوزستان منتشر شد.
وی ادامه داد: این کتاب مشتمل بر ۶ فصل است که در فصل اول و دوم به کلیات اثرات پدیدهٔ ریزگرد‌ها می‌پردازد، در سایر فصول به مباحث اثرات ریزگرد‌ها بر تولید، انتقال، توزیع پرداخته شده است.
معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خاطر نشان کرد: در این کتاب سعی شده عمده جنبه‌های ظاهری و فنی و در ‌‌نهایت هزینه‌های ریالی ناشی از خسارات مخرب پدیدهٔ ریزگرد‌ها بر تجهیزات و تاسیسات صنعت برق خوزستان مورد بررسی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه پدیدهٔ گرد و غبار در خوزستان از سال ۸۰ آغاز شده است عنوان کرد: این پدیده بعد از چهار سال، تمام شهرهای خوزستان و در حال حاضر بسیاری از استان‌های کشور را گرفتار نموده و به یک معضل ملی تبدیل شده است.
زرگر اضافه کرد: صنعت برق خوزستان با بیش از ۱۲ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق و بیش از هشت هزار کیلومتر مدار شبکهٔ انتقال و فوق توزیع و تعداد ۲۰۰ ایستگاه برق با بیش از ۳۰ هزار دستگاه ترانس منصوبه در بخش انتقال و فوق توزیع در معرض ریزگرد‌ها است.
وی با بیان اینکه تاسیسات و تجهیزات این صنعت، به صورت مستقیم در معرض این پدیدهٔ آزار دهنده قرار دارد اظهار کرد: این مسئله سبب بروز مشکلات عدیده‌ای در بخش‌های مختلف این صنعت عظیم به عنوان یک صنعت بزرگ و زیر ساختی در سایر صنایع گردیده است.
معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای در پایان بیان کرد: در این کتاب به مشکلات و معضلات این پدیده مخرب به تفصیل پرداخته شده است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین