عزیزی با تشریح جلسه صبح امروز کمیسیون برنامه و بودجه: گاز مایع جایگزین مازوت مصرفی در نیروگاه‌ها

 عزیزی با تشریح جلسه صبح امروز کمیسیون برنامه و بودجه:  گاز مایع جایگزین مازوت مصرفی در نیروگاه‌ها

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تشریح جلسه امروز صبح کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس،گفت: وزارت نفت قصد دارد تا با حذف مازوت از پالایشگاه ها، گاز مایع را جایگزین کند.
قاسم عزیزی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به جلسه امروزصبح کمیسیون متبوعش با کارشناسان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و وزیر نفت، گفت: براساس اعلام وزیر نفت قرار است سوخت مازوتی که توسط پالایشگاه ها تولید می شود صادر و به جای آن گاز مصرفی نیروگاه ها وارد شود.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی افزود: قیمت گاز وارداتی نصف قیمت مازوت است ضمن اینکه آلودگی زیست محیطی آن کمتر از گاز مایع است.
وی با اشاره به آلودگی نیروگاه های شازند و اصفهان و رنج مردم از این آلودگی گفت: با جایگزین شدن گاز مایع در نیروگاه ها و حذف مازوت هزینه سلامت مردم نیز کاهش می یابد.
عزیزی گفت: در جلسه امروزصبح کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس رابطه نفت با بودجه با حضور کارشناسان معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور و وزیر نفت مورد بررسی قرار گرفت.
این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: اعضای کمیسیون مخالف پیشنهاد قیمت هر بشکه نفت صد دلاری هستند و معتقدند که باید قیمت هر بشکه نفت ۹۵ دلار بسته شود.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضریب تحقق نفت ۱۰۰ دلاری پایین است، افزود: پیش بینی دولت از صادرات نفت خام و میعانات گازی یک میلیون و ۲۹۷ هزار بشکه است که نظر اعضای کمیسیون هم درباره این پیشنهاد موافق بود.
وی افزود: براساس پیشنهاد دولت شرکت ملی نفت، نفت خام را با ۹۵ درصد قیمت فوب خلیج فارس تحویل پالایشگاه ها می دهد و پنج فراورده اصلی به علاوه سوخت هواپیما را با قیمت صد درصد فوب خلیج فارس تحویل می گیرد.
به گفته این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، جمع بندی و نتیجه گیری به جلسات بعدی کمیسیون موکول شد

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین