بازدید نمایندگان مجلس از نمایشگاه توانمدی‌های صنایع موشکی کشور

بازدید نمایندگان مجلس از نمایشگاه توانمدی‌های صنايع موشكی کشور

در آستانه ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی اعضای کمیسیون امنیت ملی با حضور در نمایشگاه توانمندی های وزارت دفاع از نزدیک با دستاوردها و پیشرفت های صنعت دفاعی آشنا شدند .

در آستانه ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه اعضای این کمیسیون با حضور در نمایشگاه توانمندی های وزارت دفاع از نزدیک با دستاوردها و پیشرفت های صنعت دفاعی آشنا شدند .

در ادامه اعضای کمیسیون مذکور طی نشستی با سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از آخرین پیشرفت های صنعت دفاعی و بویژه صنایع موشکی نیز مطلع شدند.

در این نشست سردار دهقان طی سخنانی با بیان اینکه وزارت دفاع تولید اقلام راهبردی دفاعی در حوزه های موشکی، دریایی و پدافندی را رشد داده است افزود :برای اجرای این مهم، پروژه های تحقیقاتی و صنعتی متناسب با تامین تسلیحات نیروهای مسلح و ارتقاء بنیه دفاعی کشور تقویت شده است .

وزیر دفاع گفت : تلاش ما این است خدمات شایسته ای نیز به شاغلین و بازنشستگان نیروهای مسلح ارائه و سطح معیشتی آن ها را ارتقاء دهیم و لازم است اعتبارات مورد نیاز و کسری ها در بودجه جبران شود .

وزیر دفاع تصریح کرد : در طول این دو سال رابطه ی وزارت دفاع با دولت و مجلس به نحوی تنظیم شده است که بتوانیم با حمایت دولت و مجلس پشتیبانی حداکثری از نیروهای مسلح کشور به طور مستمر محقق شود که در این راستا با همکاری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برغم محدودیت ها وتحریم ها، ارائه خدمات و کمک های مقتضی به نیروهای مسلح تقویت شده است .

سردار دهقان با تاکید بر بالا بردن میزان آمادگی و توان مدیریتی دفاعی کشور گفت : در داخل سازمان های وزارت دفاع،  با اجرای طرح آمایش صنعتی و بهینه سازی، تلاش کردیم قطب های صنعتی – تولیدی مناسبی ایجاد و موازی کاری ها را به حداقل و یا به صفر برسانیم.

در پایان بازدید از نمایشگاه و این نشست علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طی سخنانی با تبریک موفقیت های بزرگ صنعت دفاعی کشور در عرصه های مختلف واعلام قدردانی و حمایت هم جانبه نمایندگان ملت به ویژه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران گفت : بدون تردید این روند رو به رشد در آینده نیز استمرار خواهد داشت  و آن تصوری که آمریکایی ها فکر می کنند با برجام می توانند بر قدرت دفاعی کشور تاثیر گذار باشند، حتما اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود : مجموعه ساختار نظامی جمهوری اسلامی ایران، تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا، از استقلال کاملی برخوردار است و ما هم به عنوان مدافعین حقوق ملت حتما حمایت همه جانبه خودمان را چه به لحاظ بودجه و چه به لحاظ حمایت های قانونی از وزارت دفاع و صنعت دفاعی انجام خواهیم داد.

علاءالدین بروجردی در پایان با بیان اینکه صنایع موشکی و صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران با استحکام و اقتدار به جلو می رود تصریح کرد : تنها عامل بازدارنده برای دفاع کشور و تمامیت ارضی همین سلاح های متعارف است  و ما همواره سلاح های شیمیایی وهسته ای را تحریم کرده ایم و این حرمت با توجه به تجربه تلخ ۸ سال تجاوز به کشور و دوران سخت دفاع مقدس ، به عنوان یک راهبرد تغییر ناپذیر تداوم دارد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین