حدادعادل در نطق میان دستور: برجام موجب دودستگی و راهی برای نفوذ آمریکا نخواهد شد

حدادعادل در نطق میان دستور: برجام موجب دودستگی و راهی برای نفوذ آمریکا نخواهد شد
حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فرزندان خمینی و خامنه‎ای اجازه نفوذ دوباره آمریکا را نخواهند داد، گفت: برجام موجب دودستگی و راهی برای نفوذ آمریکا نخواهد شد.

غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود آغاز دهه کرامت و سالروز برگشت آزادگان را تبریک گفت.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: امروز ۲۸ مرداد سالروز کودتای ننگین آمریکا و انگلیس در ایران است. ۶۸ سال پیش آمریکایی‌ها برای تسلط بر نفت ایران، دولت ملی دکتر مصدق را سرنگون کردند و نهضت ملی شدن صنعت نفت را ناکام ساختند و شاه را به ایران بازگرداندند.

عضو کمیسیون آموزش ادامه داد: آمریکایی‌ها با کمک دلار، اوباش و فواحش کودتا را به پیروزی رساندند و ایران را برای ۲۵ سال به دست حکومت فاسد شاه سپردند. در این ۲۵ سال در ایران از آزادی خبری نبود و اختیار همه چیز در دست شاه و اختیار شاه در دست آمریکا بود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان گفت: استبداد و خفقان در ایران به اندازه‌ای بود که وقتی در روزنامه اطلاعات که در آن زمان وابسته به دربار بود از شرکت تعاونی تاکسیرانی انتقادی می‌شد، به دستور شاه، سناتور عباس مسعودی مدیرمسئول اطلاعات مغضوب شد و در کمتر از دو هفته از غصه دق کرد و مرد.

وی اظهار داشت: در این ۲۵ سال زندان‌ها پر از زندانیان سیاسی بود که توسط جلادان ساواک تا سرحد مرگ شکنجه می‌شدند.

حداد عادل اظهار داشت: چیزی که در ایران وجود نداشت، آزادی بود و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها همه اینها را می‌دانستند و راضی بودند و از شاه حمایت می‌کردند.

عضو کمیسیون آموزش گفت: چنین بود که ملت ایران به رهبری پیشوای دینی و مرجع تقلید بزرگ خود امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را در ایران با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و تقدیم هزاران شهید و جانباز به پیروزی رساند و طومار استبداد و استعمار را در هم پیچید و دست آمریکا و انگلیس و اسرائیل را از ایران کوتاه کرد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه اکنون آمریکایی‌ها بار دیگر به بهانه مذاکرات هسته‌ای به خیال نفوذ در ایران افتاده‌اند، گفت: آنها همانطور که رهبری انقلاب در سخنرانی خود فرمودند، به راهنمایی و توطئه انگلیسی‌ها قصد دارند در ایران دودستگی ایجاد کنند، همان‌طور که قبل از کودتای ۲۸ مرداد میان طرفداران آیت‌الله کاشانی و دکتر مصدق دودستگی ایجاد کردند.

وی افزود: آنها می‌خواهند دوباره در ایران نفوذ کنند و سیاست و اقتصاد و فرهنگ ایرانی را مثل سال‌های قبل از انقلاب در دست گیرند.

حداد عادل اظهار داشت: در این شرایط آنچه قابل توجه و عبرتآموز است، نامه‌ای هشت صفحه ای است که در ۹ آذرماه سال ۸۸ از سوی بعضی افراد فعال در فتنه ۸۸ از ایران به آمریکا فرستاده شده و این روزها متن آن در آمریکا منتشر شده است.

عضو کمیسیون آموزش ادامه داد: این نامه در پاسخ به این سئوال وزارت امور خارجه آمریکا از رهبران جنبش سبز است که ما باید چه کاری انجام دهیم و چه کاری نباید انجام دهیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان اظهار داشت: پاسخی که به این نامه داده شده به اندازه‌ای شرم‌آور است که تا ابد برای نویسندگان آن که البته نام خود را اعلام نکرده‌اند، سیاه‌رویی به بار می‌آورد.

وی ادامه داد: آنها در پاسخ به طرف آمریکایی میگویند اگر میخواهید جنبش سبز به ثمر برسد، ایران را تحریم اقتصادی کنید، چون می‌خواهد بمب اتمی بسازد. به ایران فشار وارد کنید تا مردم از ما حمایت کنند و در برابر جمهوری اسلامی بایستند.

حداد عادل گفت: آنها در این نامه آمریکایی‌ها را تشویق می‌کنند برای دست یافتن به منافع غرب در ایران و تامین صلح جهانی با ایران در مذاکرات هسته‌ای توافق نکنند و به جای آن فشار و تحریم اعمال کنند. آنها صریحا به آمریکایی‌ها می‌گویند جنبش سبز طرفدار جدایی دین از سیاست در ایران است.

نماینده مردم تهران گفت: آنها حمایت ملت ایران از مظلومان فلسطین و مقاومت لبنان و سایر ملت‌های تحت ستم منطقه را حمایت از تروریست می‌دانند و با التماس از آمریکا خواهش می‌کنند که به براندازی جمهوری اسلامی ایران به دست جنبش سبز کمک کنند.

وی گفت: این نامه در همان روزهایی نوشته شده که عده‌ای در روز قدس در تهران شعار نه غزه، نه لبنان سر میدادند و در تابلوها روی کلمه جمهوری اسلامی علامت ضربدر می‌کشیدند.

حداد عادل با طرح این سئوال که آیا هیچ ایرانی عزتمند و باشرفی هست که با خواندن این نامه به این همه پستی و بیگانه‌پرستی لعنت و نفرین نکند و از فتنه ۸۸ بیزاری نجوید؟ گفت: مردم ایران در ۹ دی‌ماه سال ۸۸ با نمایش باشکوه خود در سراسر ایران به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و مزدوران داخلی آنان پاسخی شایسته دادند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان تصریح کرد: اکنون سخن ما این است که همه کسانی که به اسلام معتقدند و همه کسانی که به ایران، آزادی و استقلال وطن خود عشق می‌ورزند و همه کسانی که امام خمینی(ره) را رهبر نجات‌دهنده این ملت از سلطه آمریکا و انگلیس می‌دانند باید تکلیف خود را با آنچه در این نامه آمده روشن کنند. آنهایی که در ایران دم از پیروی امام راحل میزنند، نباید در برابر متن این نامه که یکسره برخلاف آموزه‌ها و اندیشه‌های ماست، سکوت کنند.

وی تاکید کرد: همه باید از آنچه نویسندگان این نامه تحت عنوان جنبش سبز از آمریکا خواسته‌اند، تبری جسته و ابراز برائت کنند. کسی نباید با سکوت خود بر این وطنفروشی ها صحه بگذارد.

حداد عادل تاکید کرد: ملت ایران باید مراقب باشد تا کسانی که دیروز در فتنه ۸۸ آتشبیار معرکه بودند، دوباره تحت هیچ نام دیگر و زیر هیچ نقاب دیگر و در هیچ فرصت دیگری به منصب و مسئولیت نرسند.

وی تاکید کرد: دولت هم باید این رهنمود مقام معظم رهبری که بارها فرموده‌اند فتنه خط قرمز ماست را جدی بگیرد.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: آمریکا هم بداند فرزندان خمینی و خامنه‌ای اجازه نخواهند داد که در ایران دوباره نفوذ آمریکا برقرار شود. ملت ایران وحدت خود را با اطاعت از رهبری معظم خود حفظ خواهد کرد.

حداد عادل افزود: برجام هم موجب دودستگی و راهی برای نفوذ آمریکا نخواهد شد، مجلس هم با وحدت در تصمیم‌گیری بر سر منافع ملی و با تشکیل کمیسیون ویژه بررسی برجام وظیفه خود را انجام خواهد داد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین