تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه مسجدسلیمان افزایش یافت

تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه مسجدسلیمان افزایش یافت

با همت و تلاش کارکنان سد و نیروگاه مسجدسلیمان، تولید انرژی الکتریکی این نیروگاه تا پایان آبان ماه سال جاری به دو میلیون و ۲۵۲ هزار و ۷۱۷ مگاوات ساعت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳/۵ درصد افزایش نشان می دهد.
[تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه مسجدسلیمان افزایش یافت]
به نقل از روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه مسجدسلیمان، استفاده بهینه از آب مخزن سد را یکی از عوامل مهم این افزایش تولید برق الکتریکی در نیروگاه عنوان کرد.
ˈسعید رئوفی نسبˈ افزود: در راستای صرفه جویی انرژی با انجام اقدامات اصلاحی و بهینه سازی سیستم ها توسط کارشناسان و متخصصان بومی انرژی مصرف داخلی ۲۵٫۹ درصد کاهش داشته است.
وی گفت: نیروگاه مسجدسلیمان در راستای مقابله با تحریم های ظالمانه و غیرقانونی غرب، چون دیگر صنایع کشور اقدامات مؤثری را در زمینه فعال سازی تولیدکنندگان داخلی در خصوص تولید قطعات نیروگاهی انجام داده و به لطف خداوند توانستیم توسط متخصصان داخلی تعمیرات اساسی یکی از واحدهای نیروگاه را انجام دهیم.
سد و نیروگاه دو هزار مگاواتی مسجدسلیمان به عنوان بزرگترین تولید کننده برق آبی کشور، نقش مؤثری در تنظیم ولتاژ و فرکانس شبکه برق کشور دارد.
مسوولیت نگهداری و بهره برداری از سد و نیروگاههای برقآبی استان به عهده سازمان آب و برق خوزستان
است و بیش از ۹۰ درصد حجم تولید برقآبی کشور در نیروگاههای این استان انجام می شود.
بر اساس این گزارش ظرفیت نصب شده انرژی الکتریکی در سدهای استان خوزستان حدود ۱۱هزار مگاوات برق است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین