هاشمی رفسنجانی: غرب باید به افکار عمومی ملت های جهان احترام بگذارد

هاشمی رفسنجانی: غرب باید به افکار عمومی ملت های جهان احترام بگذارد

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهان احترام کشورهای غربی به افکار عمومی ملت های جهان شد و گفت: انتظار ملت هایی که تفاهمات حاکمان خود را می بینند، پرهیز از پیمان شکنی و تضاد در رفتار و گفتار است.
[هاشمی رفسنجانی: غرب باید به افکار عمومی ملت های جهان احترام بگذارد]
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی صبح امروز (سه شنبه) در دیدار نخست وزیر و وزیر امور خارجه اسبق ایتالیا، به موفقیت های علمی ایران در شرایط تحریم های ناجوانمردانه و تدبیر سیاسی مردم برای انتخاب مسیر اجرایی کشور اشاره کرد و گفت: ایرانیان در عرصه دانش، موجود زنده به فضا می فرستند و در مسایل سیاسی، مسوولانی با تفکر اعتدالی را انتخاب کرده و به سوی تعامل سازنده با ملت ها و دولت ها سوق می دهند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با ارائه تحلیلی از رقابت های اقتصادی قدرت های سیاسی، به افزایش تدریجی حضور چین در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری کشورها در قاره آفریقا، شرایط مناسبی را برای آینده آنها فراهم می کند.
وی آینده سیاسی چین، روسیه، آمریکا و مجموعه اروپا را در گرو نگاه احترام آمیز به دیگر ملت ها دانست و گفت: دوران شیوه های استعماری گذشته و ملت ها و حتی بسیاری از حکومت ها، مثل جمهوری اسلامی بیدار شدند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی با ارائه تحلیلی از نتایج رفتار غیرمدبرانه غرب و آمریکا در عراق، افغانستان ، لیبی و سوریه، گفت: شتاب در اشغال کشورها و عدم توجه به اهداف انسانی سقوط دیکتاتورها و بی برنامگی برای دوران پس از اشغال، باعث تعمیق وحشت مردم از تروریست ها و میدان داری گروه های افراطی شده است.
هاشمی رفسنجانی، صداقت را شرط اول هر گفتار و رفتار سیاسی دانست و با بیان نمونه هایی از بی صداقتی غرب و آمریکا در منطقه خاورمیانه و عدم توجه به افکار عمومی عنوان کرد: تکنولوژی و سلاح قدرت نمی آورد و حاکمان کشورهای بزرگ باید بپذیرند که افکار عمومی ملت های منطقه پذیرای صهیونیست ها نیست و می بینید که لابی آنها چگونه شیطنت می کند تا فضای همکاری جهانی را دوباره آلوده کنند.
«ماسیمو دالما» نیز در این دیدار، سفرش را در راستای سفر هیات های اروپایی به ایران دانست و گفت: مذاکرات دیپلماتیک در هر سطحی منتج به تفاهمات اساسی تر می شود.
وی با تشریح کارهای فرهنگی خود در بنیاد فرهنگی پیشروان اروپایی، گفت: مسوولیت ما بررسی آینده اروپاست و می دانیم دورنمای روابط اروپا در گروی همکاری با دیگر کشورهای جهان و به ویژه ایران است.
نخست وزیر و امور خارجه اسبق ایتالیا به دستاوردهای سیاسی جمهوری اسلامی در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: بسیاری هستند که نمی خواهند توانایی های ایران به ظهور برسد، اما عقلای اروپا جزو این گروه نیستند و خود را شریک اصلی ایران در مسیر حرکت به سوی دانش و شکوفایی اقتصاد می دانند.
وی نقش ایتالیا برای مسایل ایران را در اروپا برجسته خواند و گفت: به خاطر این نقش است که ما در تحریم های علیه ایران، بیشتر از دیگران متضرر شدیم.
ماسیمود الما به چرایی و چگونگی مذاکرات ژنو، دستاوردهای سیاسی آن برای کشور ۱+۵ و دورنمای آن در شش ماه آینده اشاره کرد و گفت: متاسفانه بعضی از دولت ها تحت تاثیر تندروها نقض پیمان کرده اند.
وی تصمیمات دیروز شورای اروپا را مثبت ارزیابی کرد و گفت:با این کار اعتماد متقابل، پایه و اساس مذاکرات آینده قرار می گیرد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین