نمازجمعه شهرستان هاتمجید از تصویب پیشنهاد روحانی در سازمان ملل و لزوم تداوم مذاکرات ژنو

نمازجمعه شهرستان هاتمجید از تصویب پیشنهاد روحانی در سازمان ملل و لزوم تداوم مذاکرات ژنو

امامان جمعه شهرستان ها درخطبه های نمازجمعه با تشریح رویدادهای مهم ،مباحث عمده خود رابه بحث های سیاسی مطرح در جهان اختصاص دادند که تمجید ازرییس جمهوری به دلیل تصویب پیشنهاد وی درسازمان ملل همچنین لروم تداوم مقتدرانه مذاکرات هسته ای ایران درژنو ازاین مواردبود.
[نمازجمعه شهرستان ها/ تمجید از تصویب پیشنهاد روحانی در سازمان ملل و لزوم تداوم مذاکرات ژنو]
آیت الله محسن مجتهد شبستری امام جمعه تبریزبا اشاره به تصویب قطعنامه سازمان ملل که به پیشنهاد رییس جمهوری دولت تدبیروامیددر سفر به نیویورک مطرح شده بود گفت: پیشنهاد جهان عاری از افراطیگری که دکتر روحانی در سازمان ملل مطرح کرد به اتفاق آرا به تصویب رسید. وی با بیان اینکه تنها رژیم صهیونیستی به این پیشنهاد رای نداده است افزود: تصویب این قطعنامه و اجرای آن اقدام موثری در مقابل طرح دشمنان اسلام مبنی بر ایران هراسی است بطور قطع تصویب این قطعنامه تاثیر مثبتی در جهان خواهد گذاشت.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه زنجان گفت:تصویب پیشنهاد رییس جمهوری کشورمان مبنی بر جهان عاری از خشونت و افراطگرایی در سازمان ملل موفقیت بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود این طرح با ۱۹۰ رای مثبت در سازمان ملل متحد به تصویب رسید و تنهامخالف آن رژیم منحوس صهیونیستی بود.
امام جمعه زاهدان با اشاره به تصویب پیشنهاد رییس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر جهان عاری از خشونت گفت: این مهم ضمن تقویت فریاد صلح دوستی ایران در سطح جهان تهمتها و تبلیغ منفی بر علیه کشورمان را خنثی می کند.
آیت الله عباسعلی سلیمانی افزود: اجماع جهانی ۱۹۰ کشور جهان در حمایت از ندای صلح طلبانه دکتر روحانی به نمایندگی از ملت بزرگ ایران بسترساز رفع خشونت از زندگی بشریت است. رسانه های ارتباط جمعی باید به این موضوع مهم بیشتر بپردازند و ابعاد مختلف آن را تشریح و تبیین کنند.
امام جمعه قشم هم گفت: پیشنهاد ضدخشونت و ضد افراطیگری رییس جمهوری اسلامی ایران که به تصویب سازمان ملل رسید همان حرف اسلام، جمهوری اسلامی، ولی فقیه، مردم شهیدپرور ایران و خانواده معظم شهدا است.حجت الاسلام رضا جوکار افزود: این پیشنهاد آنقدر برای جهانیان جذاب بود که افزون بر ۱۹۰ کشور دنیا در مجمع عمومی سازمان ملل به آن رای مثبت دادند.دنیا از خشونت خسته شده و عمر افراطیگرایی به سر رسیده است اما تنها مخالف پیبشنهاد دکتر روحانی در سازمان ملل، رژیم صهیونیستی بود که البته اگر این رژیم با این پیشنهاد موافقت می کرد ما باید به خودمان شک می کردیم.
گزارش دیگری از خرم آباد حاکی است که نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد هم گفته است: تصویب طرح پیشنهادی دکتر روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر جهان عاری از خشونت و افراطی گری، موفقیتی بزرگ برای نظام است.
حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد میرعمادی افزود: این قطعنامه که با ۱۹۰ رای موافق کشورهای مختلف جهان به تصویب رسید، به عنوان موفقیت بزرگ برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه تنها رژیم صهیونیستی با تصویب این طرح مخالفت کرد، اظهار داشت: این نشان دهنده اهمیت و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در جهان و در میان افکار عمومی دنیاست.از سوی دیگر، تصویب این قطعنامه حرکتی بزرگ و مهم از جانب ایران اسلامی در راستای مقابله با توطئه ایران هراسی در جهان است.
همچنین خطیبان جمعه با حمایت از ادامه مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ در ژنو از این گروه خواستار اتخاذ مواضع مقتدرانه شدند.
حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی امام جمعه بیرجند گفت : به دستگاه دیپلماسی خود اعتماد داریم از دست اندرکاران آن می خواهیم با جدیت در عرصه های خارجی ظاهر شوند و یک قدم از حقوق مردم و نظام ایران عقب نشینی نکنند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد شاهچراغی امام جمعه سمنان با ابرازخرسندی از آغاز مجدد مذاکرات ایران با کشورهای ۱+۵ گفت: تیم مذاکره کننده بسیار خوب، قابل اطمینان و مورد اعتماد رهبری است وباید خطوط قرمز جمهوری اسلامی را رعایت کند. او افزود: خطوط قرمز ما سوریه، حزب الله لبنان، موشکهای با برد بالا و دانش هسته ای صلح آمیز هستند و هر جا طرف مذاکره کننده قصد ورود به خطوط قرمز ایران را داشت تیم مذاکره کننده ما باید مردانه جلو آنها را بگیرد.
آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: اگر آمریکا تحریم جدیدی وضع کند ایران نیز فعالیتهای هسته ای را از سر می گیرد و ظرف ۲۴ ساعت به جای قبل خود باز می گردد.

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری بر این نکته تاکید کرد که اقشار مختلف مردم در برابر هرگونه دشمنی، تحریم و تهدیدی ایستاده اند و هرگز از آرمان های انقلاب فاصله نمی گیرند.
آیت الله نورالله طبرسی در خطبه های نمازجمعه این هفته ساری گفت:در مورد مذاکرات و توافق های به عمل آمده با گروه ۱+۵ در ژنو تحلیل های زیادی صورت گرفته اما آنچه که مشهود و قطعی است و اهمیت دارد پیروزی نظام اسلامی در این مذاکرات است.
حجت الاسلام ابولحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد خطاب به تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات با گروه ۵+۱ گفت: با اقتدار و قوت قلب راه خود را در این مسیر ادامه دهید.
خطیب جمعه شهرکرد افزود: البته مسوولان تیم مذاکره کننده در نشستهای خود از ارزشهای اسلامی نباید کوتاه بیایند و حافظ ارزشهای اسلامی ایران باشند.
آیت الله عبدالنبی نمازی امام جمعه کاشان گفت: تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات ژنو با اقتدار وارد شود.مطالبه ملت شهیدپرور و ولایی ایران اسلامی از هیات مذاکره کننده این است که هرگز در برابر سران آمریکا کوتاه نیایند.
حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت قزوین گفت: اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات ژنو به تثبیت رسید.
خطیب جمعه قزوین بیان کرد: تهدیدها و فشارهای دنیای غرب ملت ایران را خسته نکرده و مردم ایران همواره پای ارزش های انقلاب ایستاده اند و با وجود تحریم ها مرعوب دشمن نمی شوند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در این استان با اشاره به اینکه آمریکا با نقض توافقنامه ژنو مکنونات قلبی خود را آشکار کرد از دولت خواست که همچون گذشته اقتدار مردم ایران را در این مذاکره ها حفظ کند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین