بیش از ۷میلیون متر چاه نفت و گاز توسط شرکت ملی حفاری ایران ،حفاری شد

بیش از 7میلیون متر چاه نفت و گاز توسط شرکت ملی حفاری ایران ،حفاری شد

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت : ازبدو تاسیس این شرکت به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی دراول دیماه ۱۳۵۸ تاکنون هفت میلیون و ۸۲۱ هزارمتر چاه نفت و گاز درسطح کشور توسط شرکت ملی حفاری ایران ، حفاری شده است .
[بیش از ۷میلیون متر چاه نفت و گاز توسط شرکت ملی حفاری ایران ،حفاری شد]
حمیدرضا گلپایگانیˈ پنج شنبه درهمایش ویژه سی و چهارمین سالروز تاسیس شرکت ملی حفاری ایران دراهواز که باحضور معاون وزیرنفت ، نایب رییس مجلس شورای اسلامی ، نماینده ولی فقیه درخوزستان و جمعی از نمایندگان و مسوولان محلی برگزارشد ، افزود: این عملکرد ، افتخار و آبرویی ماندگار برای جوانان و متخصصان توانمند و متعهد ایران اسلامی است .
وی با اشاره به فرمان تاریخی امام راحل در تاسیس شرکت ملی حفاری ایران اظهار داشت: شکل گیری و تاسیس این شرکت پس از خروج مهندسان و کارشناسان عمدتا امریکایی یکی از برکات انقلاب اسلامی است.
طباطبایی تصریح کرد: نیروهای فنی خارجی انتظار داشتند پس از خروج از کشور سریع برگردند و بسیاری از آنان به امید بازگشت ، تجهیزات خود را همراه نبرده بودند.
وی با اشاره به اینکه مهندسان و کارشناسان غربی که تا پیش از انقلاب اسلامی ، صنعت حفاری را به طور کامل اداره می کردند تصور نمی کردند ایرانیان بتوانند این صنعت پیچیده و مادر را مدیریت کنند افزود: به لطف الهی و همت متخصصان توانمند کشور این صنعت مادر با گذشت بیش از سه دهه از تاسیس آن همچنان در مسیر تعالی و پیشرفت قرار دارد و همه پروژه های حفاری نفت و گاز تماما توسط این شرکت انجام می شود.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه در سه دهه اخیر توسعه ناوگان حفاری در دستور کار بوده است افزود: در بدو تاسیس ، این شرکت شش دستگاه دکل حفاری داشت ولی هم اکنون شمار دکل های ملکی این شرکت به ۷۰دکل رسیده ضمن آنکه شش دکل اجاره ای نیز در اختیار داریم.
گلپایگانی با اشاره به اینکه هم اکنون در ۱۲استان کشور عملیات حفاری نفت و گاز داریم افزود: ۶۷دکل حفاری در مناطق خشکی و سه دکل حفاری فعال در حال فعالیت هستند.
وی گفت: تاکنون با انجام ۱۲۲هزار عملیات حفاری ، سه هزار و ۲۹۵حلقه چاه نفت و گاز تجهیز و تعمیر شده که از این تعداد سه هزار و ۲۹۵حلقه چاه در مناطق خشکی و ۳۱۹حلقه چاه در مناطق دریایی بوده است.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران هم اکنون عملیات حفاری ۱۹۵حلقه چاه در پارس جنوبی به صورت کلید در دست در حال انجام است ضمن آنکه در میادین مشترک آزادگان ، یاران و آذر حضوری فعال داریم.
گلپایگانی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۶هزار پرسنل در این شرکت مشغول کار هستند افزود: این شرکت ۲۵نوع خدمات فنی حفاری انجام می دهد و به جرات می توان گفت هیچ عملیات پیچیده حفاری نداریم که ما قادر به انجام آن نباشیم.
وی با بیان اینکه نیروهای فنی این شرکت در سطح بالایی از دانش حفاری در دنیا قرار دارند افزود: هرکس در ایران عملیات حفاری انجام می دهد قادر است در همه جای دنیا عملیات حفاری انجام دهد چون ساختار فیزیکی و جنس زمین در ایران بسیار پیچیده است و عملیات حفاری از ظرافت بسیار بالایی برخوردار است.
وی به ضرورت تغییر ساختار این شرکت اشاره کرد و گفت: باید به گونه ای حرکت کنیم که ضمن افزایش کارایی ، هزینه ها را کاهش داده و قادر به حضور موثرتر در رقابت های جهانی باشیم.
گپلپایگانی افزود: در تغییر ساختار هیچ نیرویی اخراج نخواهد شد فقط نیروهای عملیاتی(صف) شرکت به نسبت نیروهای ستادی افزایش خواهد یافت.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین