اولاند: پروازهای شناسایی را در سوریه آغاز می‌کنیم

رئیس‌جمهور فرانسه امروز دوشنبه در اظهاراتی از آغاز پروازهای شناسایی فرانسه در سوریه از روز آینده خبر داد.

رئیس‌جمهور فرانسه امروز دوشنبه گفت این کشور به زودی در سوریه مأموریت‌های شناسایی انجام می‌دهد.

«فرانسوآ اولاند» که قرار است طی این کنفرانس مطبوعاتی در خصوص موضوعات مختلف از جمله موج مهاجرت‌‌ها به اروپا و ناتوانی ائتلاف بین‌المللی در نابودی داعش در سوریه و عراق سخن بگوید، در اظهاراتی اعلام کرد: «فرانسه از فردا سه‌شنبه در راستای حفظ اقتدار عمل و تصمیم خود و با هدف انجام حملات هوایی، پروازهای شناسایی را بر فراز سوریه انجام می‌دهد.»

وی افزود: «مداخله فرانسه مداخله زمینی نخواهد بود چرا که این امر غیرواقعی و نامعقول خواهد بود.»

اظهارات رئیس‌جمهور سوریه در خصوص آغاز پروازهای شناسایی بر فراز سوریه در حالی صورت می‌گیرد که روزنامه فرانسوی لوموند پیشتر در روز شنبه از قصد فرانسه برای حمله هوایی به مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه خبر داده بود.

لوموند روز شنبه طی گزارشی اعلام کرد که فرانسه قصد دارد علاوه بر حمله به تروریست‌های داعش در عراق، تروریست‌های این گروه تروریستی در سوریه را نیز هدف حملات خود قرار دهد.

فرانسه از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۴ میلادی در چارچوب ائتلاف مبارزه با داعش در عراق مشارکت دارد اما تاکنون از مداخله نظامی در سوریه بمنظور مبارزه با عناصر این گروه تروریستی امتناع کرده بود.

در پی انتشار خبر لوموند، منابع و افراد نزدیک به ریاست جمهوری فرانسه از ارائه هرگونه اظهارنظر در این خصوص امتناع کردند و هرگونه اعلام موضع از جانب فرانسه در ایا باره را به کنفرانس مطبوعاتی امروز رئیس‌جمهور فرانسه در کاخ الیزه موکول کردند.

فرانسوآ اولاند رئیس‌جمهور فرانسه روز پنجشنبه گذشته بار دیگر خواستار حصول راه‌حل سیاسی در سوریه شده و اعلام کرده بود: «باید برای سوریه راه‌حلی سیاسی یافت شود و با شیوه‌ها و راهکارهای مناسب و همکاری‌های خوب اقدام به مبارزه با تروریسم در این کشور کرد. ما نباید تنها به سخن گفتن بسنده کنیم و باید تصمیماتی اتخاذ کنیم و این تصمیمات باید تصمیمات جامعه بین‌الملل باشد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین