انتخاب پرهیاهوی هیئت رئیسه جدید شوراهای اسلامی ۵ شهر شوش

انتخاب پرهیاهوی هیئت رئیسه جدید شوراهای اسلامی 5 شهر شوش

با حضور فرماندار شوش انتخابات هیئت رئیسه سال سوم چهارمین دوره شورای اسلامی شهر شوش برگزار و «سعید مهرپرور» به عنوان رئیس جدید این شورا برگزیده شد.

خبرگزاری فارس: انتخاب پرهیاهوی هیئت رئیسه جدید شوراهای اسلامی 5 شهر شوش

در نشست انتخاب هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرستان شوش که با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان صورت گرفت، در شهرهای شوش، حر، علوان، شاوور و صرخه فتح المبین به ترتیب آقایان «سعید مهرپرور»، «سید حمید موسویان»، «عبدالزهرا عبدالخانی»، «جاسم لطیفی» و «ناصر سرخه» با کسب اکثریت آراء به عنوان رؤسای این شوراها انتخاب شدند.

*شوراها از ورود به امور غیر مرتبط خودداری کنند

فرماندار شوش در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با بیان اینکه شوراها از ارکان اداره امور کشور هستند، اظهار کرد: از شوراهای اسلامی انتظار می‌رود تا از ورود به کارهای غیرمرتبط خودداری کرده و با همدلی و وحدت در اجرای امور محوله تلاش کنند.

رضا نجاتی همچنین از اعضای شوراهای اسلامی شهرستان خواست تا با همکاری و همیاری و همدلی همدیگر زمینه اعتلای هر چه بیشتر شهرستان شوش را فراهم آورند و از امانتی که مردم در اختیار آنها قرار داده‌اند به خوبی نگهداری کنند.

*اختلاف و دو دستگی در شورای شهر شوش

عضو شورای اسلامی شهر شوش نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این منطقه گفت: هیئت رئیسه جدید شورای شهر شوش، با پنج رأی موافق و چهار رأی مخالف انتخاب شدند، که این نشان می‌دهد، انتخاب اصلحی نداشتیم.

ثریا شوهانی افزود: شوراهای اسلامی برای اعمال اراده مردم در اداره بهینه شهرها و روستاها به وجود آمدند ولی متأسفانه در بسیاری از موارد از اهداف اصلی خود دور و درگیر حواشی شده‌اند.

وی اضافه کرد: شورا یک نهاد کاملا مردمی است و با توجه به این، باید انتخابات از روی شایسته سالاری انجام شود.

شوهانی بیان کرد: نحوه موضع گیری‌ها و ایجاد دو دستگی و شکاف در شورا و اینکه تصمیمات شورا و سمت‌های شورا مانند غنایم جنگی در جلسات خانگی خارج شورا تقسیم شوند، مورد انتقاد است.

عضو شورای اسلامی شهر شوش با بیان اینکه انتقاد مانند چراغ راهنماست که باعث عدم انحراف از مسیر می شود، اضافه کرد: موافقان نمی‌توانند از ظرفیت و تجربه چهار نفر مخالف که سابقه و تجربه دو دوره خدمتگذاری را دارند، غافل شوند.

وی خاطرنشان کرد: دوستان شورایی ما تحت تأثیر اختلافات شخصی و رقابت‌ها و موارد دیگر، حاضر به پذیرفتن واقعیت‌ها نیستند.

شوهانی همچنین با انتقاد از مجموعه شهرداری تأکید کرد: مجموعه شهرداری از روی کار آمدن افراد با تجربه و کار بلد واهمه دارد.

این عضو منتقد شورا در پایان با اشاره به قانونی بودن انتخاب هیات رئیسه شورای شوش، عنوان کرد: در تمام رأی گیری‌های شورا، اکثریت آرا ملاک است و به همین دلیل انتخابات هیأت رئیسه جدید کاملا قانونی بوده و از این نظر قابل انتقاد نیست.

*برای مناظره آماده‌ایم

عضو دیگر شورای اسلامی این شهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش، اعضای شورای شهر را به مناظره دعوت کرد و گفت: مناظره‌ای با حضور خبرنگاران مطرح شوش و مردم برگزار شود و برای مناظره و شفاف سازی به شرط حضور تمام اهل قلم و رسانه آماده‌ایم.

سید حکیم موسوی که با استعفای بیلاوی، به‌عنوان عضو علی البدل دو ماه پیش به جمع شورای شوش پیوست با بیان اینکه حقایق باید برای مردم روشن شود تصریح کرد: من تنها دو ماه است که به شورا آمده‌ام، باید علت‌یابی شود که چرا همراه آنها نشدم!

وی در پایان افزود: یقینا اهل بصیرت پی می‌برند حق و خدمت در کجا است.

*شوراها اصل خود را از یاد برده‌اند

انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر شوش در حالی برگزار شد، که اختلاف و دو دستگی اعضای شورا، مورد انتقاد ورزشکاران، فرهنگیان و دیگر اقشار جامعه قرار گرفته است.

این در حالی است که شوراها بر اساس اصل یکصدم قانون اساسی، در کارهای عمرانی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سایر امور رفاهی مردم اجازه نظارت، ارائه راهکار و پیشنهادات را دارد، اما به نظر می‌رسد که به جای هم‌ اندیشی در بهبود خدمات شهری، با باند بازی چهار و پنج نفره به نام اقلیت و اکثریت، متاسفانه از متن اصلی وظایف خارج شده و در حاشیه به سر می‌برند.

این در حالی است که در اصل، هدف از تشکیل شوراهای اسلامی، مشارکت دادن مردم در اداره امور محلی بوده و اکنون شوراها به‌ عنوان یک ‌نهاد تأثیرگذار در زمینه قانون‌گذاری و نظارتی در امور محلی نقش‌آفرینی می‌کنند و وظیفه دفاع از حقوق مردم را بر عهده ‌دارند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین