دلیل نمایش فیلم «مریخی»، وجود بحران مهاجرت در دنیاست

دلیل نمایش فیلم «مریخی»، وجود بحران مهاجرت در دنیاست

«مت دمون» در نشست مطبوعاتی جشنواره بین‌المللی فیلم «مریخی» به کارگردانی «ریدلی اسکات» گفت: دلیل نمایش این فیلم وجود بحران مهاجرت در دنیاست.

خبرگزاری فارس: دلیل نمایش فیلم «مریخی»، وجود بحران مهاجرت در دنیاست/ این فیلم با «جاذبه» بسیار متفاوت است

فیلم سینمایی «مریخی» به کارگردانی «ریدلی اسکات» و بازی «مت دمون» در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد.

این فیلم که براساس رمانی به همین نام نوشته «اندی وایر» ساخته شده است، داستان فضانوردی (با بازی مت دمون) است که به همراه عده‌ای به یک مأموریت فضایی به مریخ می‌رود و در آنجا براثر طوفانی شدید همه به غیر از او کشته می‌شوند و او که همه می‌پندارند او مرده است، تمام تلاش خود را می‌کند تا به زمین سیگنال بفرستد.

در نشست مطبوعاتی فیلم «مریخی» که در جشنواره تورنتو برگزار شد، «مت دمون»، «ریدلی اسکات» و عده‌ای دیگر از عوامل فیلم حضور یافتند.

«مت دمون» درباره این فیلم که مورد استقبال منتقدان قرار گرفت، گفت: فیلم «مریخی» به خاطر وجود بحران مهاجرت در دنیا به نمایش درآمده است. در واقع بحران مهاجرت ، میزان اهمیت این فیلم علمی تخیلی را بالاتر می‌برد.

وی افزود: این یک فیلم خوش‌بینانه و امیدوار کننده است. گاهی شغل ما، ما را متعهد می‌کند که در چنین شرایط سختی، فیلم‌هایی از این دست بسازیم.

«چیوتل اجیوفور»، یکی دیگر از بازیگران فیلم «مریخی» ضمن تأیید سخنان «مت دمون» تأکید کرد: حقیقتا اعتقاد دارم که این فیلم یک فیلم احساسی است که بهترین بخش از ذات ما (بشریت) را به تصویر می‌کشد.

«ریدلی اسکات» نیز در ادامه سخنان این دو بازیگر ترجیح داد تا از این فرصت استفاده کرده و به جای صحبت درباره فیلم «مریخی» درباره جنجال‌هایی که درباره فیلم قبلی‌اش «خدایان و پادشاهان» به وجود آمده است، صحبت کند.

«اسکات» در این باره گفت: به هیچ عنوان از اینکه بخش اعظمی از بازیگران فیلمم را سفید پوست انتخاب کرده‌ام، پشیمان نیستم. نه از این مورد نه از هیچ انتخاب دیگری درباره این فیلم.

وی افزود: به شدت به فیلم «خدایان و پادشاهان» افتخار می‌کنم ولی خوب همینکه فیلم ساخته شد، عده‌ای شروع کردند به گفتن این حرف‌ها که حضرت موسی نباید سیاهپوست بوده باشد و یا اینکه همسرش نباید یک اتیوپیایی باشد، من خوب نمی‌دانم تنها یک پاسخ داشتم که بدهم که من آنموقع آنجا نبوده‌ام و خوب محدودیت‌هایی در این رابطه وجود دارد.

«ریدلی اسکات» در ادامه درباره فیلم جدیدش و اینکه این فیلم را با فیلم «جاذبه» مقایسه می‌کنند، گفت: این دو فیلم در دو فضا و دنیای کاملا متفاوت روی می‌دهند.

وی گفت: فیلم «کوآرون» فوق‌‌العاده است ولی خوب این فیلم درباره حقیقت ناسا و اتفاقاتی است که در آنجا می‌افتد. من احترام زیادی برای «کوآرون» قائلم. ولی «مریخی» و «جاذبه» دو فیلم کاملا متفاوتند.

بنا بر این گزارش، «میشل پنا»، بازیگر مکزیکی الاصل هالیوود که در فیلم «مریخی» در نقش یکی از مسافران مأموریت فضایی ناسا به مریخ، بازی می‌‌کرد، پس از اتمام سخنان اسکات، گفت: من حقیقتا خیلی خوشحالم که من نیز یکی از شش بازیگری بودم که نقش مسافران فضایی را بازی می‌کردم، خوب دو نفر از این شش نفر زن بودند.

او در پایان سخنانش به شوخی افزود: خوب بالاخره من اولین مکزیکی هستم که به فضا سفر کرده‌ام.

فیلم سینمایی «مریخی» قرار است از اواسط ماه اکتبر در آمریکا و اروپا به نمایش درآید.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین