«مسمومیت ساکنان قلعه چنعان» بین دوراهی آب و هوا! / اظهارات متناقص شاهدان و مسئولان

«مسمومیت ساکنان قلعه چنعان» بین دوراهی آب و هوا! / اظهارات متناقص شاهدان و مسئولان

از شب گذشته خبر «مسمومیت ساکنان روستای قلعه چنعان اهواز در اثر استنشاق گاز کلر» بر خروجی‌ سایت‌های مختلف خبری قرار گرفت که افراد بسیاری را دچار نگرانی و سردرگمی کرده است.

خبرگزاری فارس: «مسمومیت ساکنان قلعه چنعان» بین دوراهی آب و هوا! / اظهارات متناقص شاهدان و مسئولان

از شب گذشته خبر «مسمومیت ساکنان روستای قلعه چنعان در اثر استنشاق گاز کلر» بر خروجی‌ سایت‌های مختلف خبری قرار گرفته و بسیاری از هم‌استانی‌ها را دچار نگرانی و سردرگمی کرده است.

در همین راستا گفت‌وگویی با برخی اهالی، شاهدان عینی حادثه و مسئولان ترتیب داده که در زیر می‌خوانید.

*فرد خاطی در کوتاه‌ترین زمان ممکن از سوی نیروی انتظامی دستگیر شد

یکی از اهالی روستای قلعه چنان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: شب گذشته یک فرد معتاد با در دست داشتن یک کپسول حاوی گاز کلر در فاصله میان دو قلعه اقدام به خالی کردن گاز کرد که در نتیجه تخلیه و پخش شدن گاز عده‌ای از ساکنان روستا به‌ویژه پنج کودک دچار آسیب جدی شده و هم اکنون جهت انجام معالجات به بیمارستان سینا منتقل شده‌اند.

حسین  زرگانی رئیس شورای اسلامی روستای قلعه چنعان اما در جمع خبرنگاران تصریح کرد: فرد خاطی در کوتاه‌ترین زمان ممکن از سوی نیروی انتظامی دستگیر و جهت انجام مراحل قانونی به کشیک قضایی اعزام شده است.

*استفاده غیرمجاز فردی که در این منطقه کارگاه ضایعاتی داشته است

مدیر بحران شهرداری اهواز نیز ضمن تایید این خبر گفت: متاسفانه تنی چند از ساکنان منطقه قلعه چنان بر اثر استشمام گاز کلر راهی بیمارستان امام شدند.

سامان فرامرزی اضافه کرد: این حادثه بر اثر استفاده غیرمجاز فردی که در این منطقه کارگاه ضایعاتی داشته، رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: با حضور به موقع آتش نشانی، نیروهای امدادی، نیرو انتظامی و پرسنل شهرداری منبع کلر مهار و مسمومان راهی بیمارستان شده و فرد مذکور توسط نیروی انتظامی بازداشت شد.

*علت؛ آلودگی آب بوده است!

یکی از شاهدان عینی این حادثه نیز گفت: شب گذشته شخصی ناشناس اقدام به باز کردن کپسول گاز و انتشار آن در سطح منطقه کرد، با وجود کوچک بودن منطقه و آشنا بودن ساکنان با یکدیگر اما هویت شخص مشخص نیست و معلوم نیست از اهل منطقه است یا خیر!

وی خاطرنشان کرد: به نظر علت اصلی این مسمومیت‌ها گاز کلر رها شده در هوا نبوده و آب آلوده‌ای که مردم را برای انتقال انواع بیماری‌ها مستعد کرده، دلیل اصلی است زیرا اهالی این منطقه کمابیش با معضل بیماری‌هایی که منشا آنها آب آلوده است، دست و پنجه نرم می‌کنند.

*ماهیت گاز منتشر شده در منطقه مشخص نیست

اما مدیر امور بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه اظهار کرد: ساعت ۲۱ و ۲۰ دقیقه یکی از  کارگران کارگاه‌های صنعتی منطقه قلعه چنعان اطراف کوت عبدالله با باز کردن کپسول گاز بزرگ به‌ صورت عمدی سبب مسمومیت بسیاری از ساکنان منطقه شد و ۱۰۰ نفر را راهی بیمارستان کرد.

میثم معزی با تایید مسمومیت ساکنان منطقه عنوان کرد: ماهیت گاز منتشر شده در منطقه مشخص نیست که از کدام نوع گاز است که سبب مسمومیت با این حجم شده است.

وی افزود: به دنبال انتشار گاز ۱۰۰ نفر از ساکنان منطقه به دلیل مسمومیت ضعیف و متوسط راهی اورژانس  بیمارستان سینا شدند.

معزی ادامه داد: پس از انتقال بیماران به بیمارستان بلافاصله تمام متخصصان، بهیاران و پرستاران را از بخش‌های دیگر بیمارستان در بخش اورژانس بیمارستان برای کمک رسانی مستقر کردیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه با همکاری مرکز فوریت‌های پزشکی استان یک دستگاه اتوبوس آمبولانس را در منطقه مستقر شد: پنج آمبولانس دیگر برای انتقال بیماران بین بیمارستان‌ها نیز مستقر شد.

وی تصریح کرد: از ۱۰۰ نفری که دچار مسمومیت شدند ۶۵ نفر به حال عمومی خوب بازگشتند و مرخص شدند و ۱۵ نفر دیگر به دلیل تنگی نفس و انجام برخی اقدامات مراقبتی بعدی بستری و ۲۰ نفر دیگر به دلیل بالا بودن حجم ظرفیت اورژانس بیمارستان سینا  به بیمارستان‌های امام و گلستان منتقل شدند.

معزی در پایان یادآور شد: ساعت ۳۰ دقیقه بامداد تمام شرایط به حالت عادی بازگشت و نیروی انتظامی با دستگیری شخص خاطی در حال بررسی موضوع است.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین