جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه: وجود ۶۶ فروند ناو بیگانه در خلیج فارس / همه تحرکات بیگانگان را تحت نظر داریم

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه: وجود 66 فروند ناو بیگانه در خلیج فارس / همه تحرکات بیگانگان را تحت نظر داریم

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: تردد همه ناوها در تنگه هرمز زیر نظر نیروی دریایی انجام می‌شود و ما همه تحرکات بیگانگان در خلیج فارس را به دقت تحت نظر داریم.

خبرگزاری فارس: وجود 66 فروند ناو بیگانه در خلیج فارس / همه تحرکات بیگانگان را تحت نظر داریم

سردار علیرضا تنگسیری امشب در همایش پیشکسوتان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس این شهرستان که در تالار فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد: تردد همه ناوها در تنگه هرمز زیر نظر نیروی دریایی سپاه و ارتش انجام می‌شود و ما همه تحرکات بیگانگان در خلیج فارس را به دقت تحت نظر داریم.

وی افزود: قبل از انقلاب هر ناوی که وارد تنگه هرمز می‌شد نیروهای مسلح ایران حق سوال و جواب از آن را نداشتند ولی امروز بهای توجه به اقتدار جمهوری اسلامی ایران فرزندان این ملت در تنگه هرمز «قانون کنترل ناو» را انجام می‌دهند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: ما برای اینکه به آنها تفهیم کنیم اینجا «خلیج همیشه فارس» است از ناوهای خارجی به زبان فارسی سوال می‌کنیم و آنها مجبورند زبان فارسی را یاد بگیرند و جواب سوال ما را به فارسی بدهند.

تنگسیری با بیان این که در حال حاضر ۶۶ فروند ناو در خلیج فارس وجود دارد، تصریح کرد: جزایر سه‌گانه ایران با توجه به نزدیکی مرزی با کشورهای حوزه خلیج فارس نقشی مهم و موثری در روابط بین‌المللی و ارتباطات فرامرزی و فرا منطقه‌ای ما با دیگر کشورهای جهان دارند.

وی یادآور شد: جزایر سه‌گانه، بخش مهم و استراتژیک جغرافیایی کشور است و حفاظت از این جزایر به یک باور مهم در عرصه سیاست‌گذاری کلان کشور، تبدیل شده است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه گفت: با وجود رهبری فرزانه و آگاه و همچنین پشتوانه مردمی، ایران اسلامی همواره دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذاشته است.

وی با تقدیر از مقاومت و ایستادگی مردم خوزستان در دوران هشت سال دفاع مقدس، افزود: مردم استان خوزستان مردانه در برابر دشمن در دوران دفاع مقدس ایستادگی کردند و شهرستان اندیمشک به عنوان دروازه نجات این استان یک‌هزار شهید سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرد که این خود گویای جوانمردی مردم این شهرستان است.

تنگسیری در پایان بیان کرد: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای بیان رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این همایش  که با پخش نماهنگ سخنان مقام معظم رهبری همراه بود سردار عباس عیدی از رزمندگان و فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس اندیمشک به بیان خاطراتی از آن دوران پرداخت.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین