دبیر اولین جشنواره خرما و زندگی خوزستان: خوزستان تنها مکان برای رشد خرمای مجول و استعمران در جهان است

دبیر اولین جشنواره خرما و زندگی خوزستان: خوزستان تنها مکان برای رشد خرمای مجول و استعمران در جهان است
اهواز ـ دبیر اولین جشنواره خرما و زندگی خوزستان گفت: خوزستان تنها نقطه ای در جهان است که خرمای مجول و استعمران در آن قابلیت رشد و فرآوری دارد.

حسین آب سالان ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: قدمت وجود درخت نخل خرما در شوش به ۶ هزار سال قبل برمی گردد. به صورت کلی درخت خرما به دلیل مقاومت در برابر گرما نماد باروری بوده و نقشی تاریخی و باستانی در زندگی مردم دارد. به عنوان نمونه در کنار مهر داریوش دوم نیز نقش نخل وجود داشته است.

وی افزود: قبل از انقلاب کشور آمریکا بهترین نمونه های خرمای ایران را برای پرورش به کالیفرنیا می برد، در نهایت معلوم می شود خوزستان تنها نقطه ای در جهان است که خرمای مجول و استعمران فقط در آن نقطه قابلیت رشد و فرآوری دارد.

دبیر اولین جشنواره خرما و زندگی خوزستان تصریح کرد: مراسم افتتاحیه اولین جشنواره خرما و زندگی خوزستان ۱۲ مهرماه در نمایشگاه بین المللی اهواز برگزار شده و زمان آن نیز تا چهار روز ادامه خواهد یافت. در سال های بعد قطعا شاهد گسترش جشنواره در ابعاد بین المللی خواهیم بود. امسال به دلیل اینکه زمان محدود بود به صورت مختصر برگزار می شود، ولی سال های آینده در سطح خاورمیانه و به صورت بین المللی برگزار می شود.

آب سالان بیان کرد: در این جشنواره که در نمایشگاه بین المللی اهواز برگزار می شود، غرفه های فروش خرما نیز پیش بینی شده که تولیدکنندگان خرمای شهرستان های بهبهان و شادگان هم غرفه هایی را به خود اختصاص داده اند. همچنین تعداد غرفه های قابل توجهی را به جهاد کشاورزی اختصاص داده ایم.

وی عنوان کرد: یک سری تندیس هایی طراحی شده و در حاشیه برگزاری جشنواره از تولیدکنندگان نمونه که لیست آنها را از جهاد کشاورزی و صنعت و معدن خوزستان دریافت کرده ایم، تقدیر می شود.

دبیر اولین جشنواره خرما و زندگی خوزستان یادآور شد: مسابقات آشپزی و طراحی سوال در ارتباط با زندگی خرما در طول چهار روز زمان جشنواره برگزار شده و به نفرات برتر جوایزی اهدا می شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین