از سوی معلم خوزستانی؛ ۳تابلوفرش دستباف ابریشم به حرم های ائمه (ع) تقدیم می‌شود

از سوی معلم خوزستانی؛ ۳تابلوفرش دستباف ابریشم به حرم های ائمه (ع) تقدیم می‌شود
اهواز ـ معلم خوزستانی تابلوفرش های دستباف ابریشم خود را به حرم حضرت زینب (س)، حضرت رقیه (س) و حضرت معصومه (س) تقدیم می کند.

محمدرضا مهرابی مدیر آموزگار دبستان حبیب ابن مظاهر روستای شن ریز منطقه شاووراظهار کرد: امسال دو تابلوفرش برای تقدیم به حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) بافته شده که یکی از آنها را به نیابت از احمد حیاری شهید مدافع حرم شهرستان شوش دانیال به حرم تقدیم خواهیم کرد. بافت هرکدام از این تابلوفرش ها حدودا چهارماه به طول انجامیده است. تمامی تابلوفرش ها را با همکاری همسرم سولماز جمال نژاد می بافیم.

وی افزود: یک تابلوفرش دیگر نیز برای تقدیم به حرم حضرت معصومه (س) در حال بافت داریم. کار بافت این تابلوفرش تا ۲۰ روز دیگر به اتمام می رسد.

این معلم خوزستانی تصریح کرد: تمامی تابلوفرش هایی که مقرر شده تا به حرم شریفیین نامبرده اهدا شود، در ابعاد ۵۵ در ۳۵ بافته شده اند. تمامی این تابلوفرش منقش به آیه شریفه و ان یکاد به صورت برجسته و جل جلاالله به صورت فرورفته است. همچنین روش بافت این تابلوفرش ها تبریزی است.

مهرابی بیان کرد: با توجه به اینکه نقش تمامی تابلوفرش ها آیات قرآنی است، بنابراین بافت آنها را با وضو و طهارت انجام داده ایم.

وی با اشاره به اینکه جنس این تابلوفرش ها از ابریشم است، گفت: هدف ما از اهدای این تابلوفرش ها ادای احترام به حرم شریفیین است. با توجه به ظلم گروهک های مختلف تروریستی حداقل کاری که از دست من و خانواده ام برمی آید، عرض ارادت به ساحت ملکوتی ائمه با بافت این تابلوفرش های نفیس است.

این معلم خوزستانی یادآور شد: تمامی تابلوفرش های اهدایی به حرم امام علی (ع)، امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، امام رضا (ع)، کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س)، حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) یک نقش دارند.

مهرابی تأکید کرد: یکی از تابلوفرش هایی که سال گذشته وعده اهدای آن را به حرم امام رضا (ع) داده بودم، به دلیل عدم سعادت برای مسافرت به مشهد مقدس هنوز تحویل داده نشده ولی انشاالله طی روزهای آینده اهدای این تابلوفرش نیز انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: اگر سعادتی داشته باشیم برای حرم امام موسی کاظم (ع) و امام حسن عسکری (ع) همین تابلو فرش ها را با همین نقش و در همین ابعاد خواهیم بافت.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین