مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان خبر داد؛ارائه ۷۶ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به سربازان خوزستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان خبر داد؛ارائه 76 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به سربازان خوزستان

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از ارائه ۷۶ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در ۶ ماهه نخست به سربازان وظیفه در پادگان‌های نظامی این استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: ارائه 76 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به سربازان خوزستان

رحمن قلاوند امروز از افزایش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای سربازان و کمک به اشتغال آنان پس از اتمام دوره سربازی اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۷۴ هزار نفرساعت آموزش به سربازان وظیفه در پادگان‌های نظامی این استان ارائه شد.

وی افزود: این سربازان در سه حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و در پایان دوره نیز با انجام آزمون، گواهینامه مهارت دریافت کردند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان اضافه کرد: فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توسط سربازان آنان را برای ورود به بازار کار پس از اتمام خدمت سربازی کمک می‌کند.

قلاوند همچنین عنوان کرد: طرح ارائه آموزش مهارتی در پادگان با هدف احراز شرایط اشتغال جوانان بعد از خدمت سربازی، در قالب طرحی با عنوان طرح آموزش فنی و حرفه‌ای سربازان در بهمن ماه ۷۱ توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تهیه و پس از تصویب هیئت دولت و مقام معظم رهبری آیین‌نامه اجرایی آن به نیروهای مسلح و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس سازمان فنی و حرفه‌ای با همکاری مسئولان اداره آموزش پادگان ها در نشست های کارشناسی، پس از برنامه ریزی و توافق های لازم برمبنای استانداردها اقدام به ارائه آموزش پایه و پیشرفته سربازان در محل پادگان ها می کنند.

*ارائه بیش از ۸۹۷ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به زندانیان 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طی مدت یاد شده و از طریق انعقاد تفاهمنامه با اداره کل زندان‌های استان خوزستان نسبت به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به زندانیان در سطح استان اقدام شد.

قلاوند افزود: بر این اساس در ۶ ماه نخست سال جاری ۸۹۷ هزار و ۵۴۵ نفر ساعت آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به ۶۴۰ زندانی در سطح استان ارائه شد.

وی از آموزش زندانیان، توانمندسازی آنان جهت تامین معاش و اشتغال مفید و مولد پس از آزادی از زندان، بازدارندگی از ارتکاب مجدد جرم، ایجاد روحیه خودباوری، تاثیرات مثبت روحی، روانی و تربیتی در رمان گذران محکومیت زندانیان به عنوان اهداف اصلی ارائه این آموزش‌ها نام برد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین