مدیر کل استاندارد خوزستان خبر داد؛ توقیف ۱۱۸ محصول غیراستاندارد در خوزستان

مدیر کل استاندارد خوزستان خبر داد؛ توقیف 118 محصول غیراستاندارد در خوزستان

مدیرکل استاندارد خوزستان از توقیف ۱۱۸ محصول غیراستاندارد در استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: توقیف 118 محصول غیراستاندارد در خوزستان

رضا دهدشتی‌زاده اظهار کرد: در شهریور ماه امسال کارشناسان این اداره کل ۱۸ محصول مختلف از فروشگاه‌ها و واحدهای تولیدی استان خوزستان را به علت فروش و عرضه محصولات غیر استاندارد و نیز جعل نشان استاندارد توقیف و جمع آوری کردند.

وی افزود: از جمله این محصولات می‌توان به انواع مصنوعات طلا (زنجیر، دستبند، آویزچشم و…)، انواع تجهیزات بازی (سرسره بادی، سرسره پلی اتیلن، استخر توپ غیربادی و ترامبولین)، پرکن cng، محافظ کولر، بلوک پلی استایرن، بلوک سبک دیواری، پروفیل pvc درب و پنجره، کپسول گاز اکسیژن طبی، سبزی خردکن، همبرگر، کباب لقمه، رب گوجه رقیق شده، خرمای کبکاب، رطب مضافتی، لنت ترمز، آجر رسی ماشینی، خشت خام و دستمال کاغذی اشاره کرد که در راستای نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری و بازدید کارشناسان این اداره کل از برخی مراکز تولید و عرضه صورت گرفته است.

مدیرکل استاندارد خوزستان تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال تاکنون ۱۱۸ محصول و وسیله در زمینه‌های مختلف از واحدهای تولیدی، واحدهای خدماتی، شهرهای بازی و مهدهای کودک توقیف شده است.

دهدشتی‌زاده گفت: کالاهای مذکور به علت نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد و یا جعل نشان استاندارد از بازار جمع آوری و توقیف شده‌اند.

وی بیان کرد: کالاهای مذکور از جمله کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و مطابق تبصره ۴ ماده ۹ قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان استاندارد ایران چنانچه در مرحله تمرکز، توزیع و فروش آنها انطباق و مغایرتی با قوانین استاندارد وجود داشته باشد، جرم محسوب شده و مطابق قانون با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان متخلف برخورد خواهد شد.

مدیرکل استاندارد خوزستان در پایان، از همشهریان و هم استانی‌ها خواست در صورت مشاهده کالای مغایر با استاندارد و یا با کیفیت پایین مراتب را از طریق سامانه ۱۵۱۷ با این اداره کل درمیان بگذارند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین