اجتماع عظیم رضویون در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد

اجتماع عظیم رضویون در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد

در آستانه سی ام صفر سالروز شهادت امام رضا (ع) اجتماع عظیم رضویون روز چهارشنبه با حضور گسترده سوگواران آن حضرت در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
دبیر شورای هیاتهای مذهبی کشور دراین خصوص گفت: این اجتماع با هدف انسجام آیین های عزاداری سالروز شهادت حضرت ثامن الحجج (ع) و ترویج شعائر مذهبی و سیره آن امام همام با شرکت پنج هزار هیات مذهبی از سراسر کشور در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) برپا شد.
حجت الاسلام ˈحسن صباغیانˈ افزود: از این تعداد هزار هیات مربوط به مشهد و چهار هزار هیات از استانهای مختلف و شهرهای دیگر استان خراسان رضوی هستند.
وی گفت: در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شامل ˈسعید حدادیان، مجید بنی فاطمه و احمد واعظیˈ به مداحی می پردازند.
او اظهار داشت: در سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) علاوه بر عزاداری آیین وداع با محرم و صفر نیز به صورت نمادین با حضور هیاتهای مذهبی کشور در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
همزمان با دهه آخر صفر و سالروز ارتحال پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و در آستانه سالروز شهادت امام رضا(ع) مشهد مقدس حال و هوای خاصی داشته و مملو از خیل سوگواران و هیاتهای عزاداری از نقاط مختلف ایران و دیگر کشورهاست.
در این ایام به ویژه در سالروز شهادت حضرت ثامن الحجج(ع) پنج هزار هیات عزاداری از نقاط مختلف کشور در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی و صحن و سراهای آن به سوگواری پرداخته و ارادت خود را نسبت به آن حضرت نشان می دهند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین