درپی موج تازه بارندگی/ مدیریت بحران خوزستان نسبت به آبگرفتگی و طغیان روخانه هاهشدار داد

 درپی موج تازه بارندگی/ مدیریت بحران خوزستان نسبت به آبگرفتگی و طغیان روخانه هاهشدار داد

مدیریت بحران استانداری خوزستان بدنبال آغاز موج جدید بارندگی ها در منطقه نسبت به آبگرفتگی معابرعمومی، طغیان رودخانه ها و مسیل ها هشدار داد و از مسوولان اجرایی شهرستان های استان خواست تا تدابیر لازم برای آمادگی بیشتر با پیامدهای احتمالی اتخاذ کنند.
محمدرضا آملازاده ˈ مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خوزستان در این ارتباط روز سه شنبه از صیادان لنج های تجاری و صیادی خواست اقدامات ایمنی برای پیشگیری از حوادث قابل پیش بینی را انجام دهند.
وی همچنین از عشایر و روستاییان مجاور رودخانه های فصلی استان خوزستان خواست از نزدیک شدن به حریم رودخانه ها به دلیل بالا آمدن آب خودداری کنند.
بارندگی از نخستین ساعات روزسه شنبه بیشتر مناطق و شهرهای استان خوزستان را فرا گرفته و به صورت پراکنده همچنان ادامه دارد.
بارش در نقاط کوهستانی، مرتفع و سردسیر استان خوزستان نیز به صورت برف گزارش شده است.
موج بارندگی ها در استان که ناشی از سامانه فعال جنوبی است تا اواخر وقت فردا چهارشنبه ادامه دارد.
در این مدت آبهای نیلگون خلیج فارس به علت وزش باد قابل ملاحظه مواج و طوفانی است.
در همین حال بارندگی پس از یک دوره ۱۰ روزه باعث خوشحالی و سرور کشاورزان و دامداران استان خوزستان شده ضمن اینکه کاهش برودت و سرمای هوا را نیزدر پی داشته که همین امر نیز نگرانی های کشاورزان استان از بیم یخ زدگی را برطرف کرده است.
بر اساس این گزارش بارندگی چند ساعت گذشته در اهواز موجب آبگرفتگی برخی خیابانها و معابرعمومی و اصلی چند منطقه اهواز از جمله کیانپارس، کیان آباد،ادهم ، کوی ابوذر،فاطمی و دیگر نقاط مرکزی شهرکه فاقد سامانه جمع آوری آب های سطحی یا مشکل این سیستم را دارند، شده است.
بر اساس این گزارش پلیس راه خوزستان نیز با اعلام باز بودن کلیه جاده ها و مسیرهای بین شهری خوزستان، از رانندگانی که قصد عبور از گردنه ها و مناطق کوهستانی شمال و شمال شرق استان را دارند خواست قبل از حرکت ،خودروهای خود را به وسایل ضروری و زمستانی از جمله زنجیر چرخ مجهز کنند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین