صادرات ۷۰۰هزار تنی فولاد خام از خوزستان

صادرات 700هزار تنی فولاد خام از خوزستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: به دلیل کاهش تقاضا در بازار مصرف داخلی، در یک سال گذشته ۷۰۰هزار تن محصول فولاد خام از این استان به خارج از کشور صادر شده است.

سیدنورالله حسن زاده روز شنبه در حاشیه بازدید استاندار خوزستان از کارخانه تک نان جنوب اظهار کرد: با توجه به رکود بازار فولاد و کاهش قیمت ها، بازار مصرف داخلی در یک سال گذشته بسیار کم بوده و این میزان محصول با قیمت های کم جهانی به دیگر کشورها صادر شد.
وی افزود: در بخش فولاد عمده تولیدکننده ما در خوزستان شرکت فولاد خوزستان است که سه میلیون و ۴۰۰هزار تن فولاد خام تولید می کند،
گروه ملی صنعتی فولاد ایران هم ۴۰۰هزار تن تولید می کرد که چندی است دچار مشکل شده است.
حسن زاده همچنین از توقف تولید در شرکت فولاد خوزستان پس از دستیابی به چهار میلیون تن محصول خبر داد و گفت: این توقف به دلیل مسایل زیست محیطی بوده و قرار است تولید ۳٫۴ شرکت پس از اصلاح ساختار به چهار میلیون تن برسد.
وی افزود: قرار شد فولاد شادگان هم در دو مرحله اجرا شود که در مرحله نخست ۸۰۰هزار تن تولید و با اصلاحات درونی به یک میلیون افزایش یابد.
حسن زاده گفت: با موافقت وزارتخانه قرار شد ظرفیت تولید در فولاد شادگان با افزایش ۱٫۵میلیون تنی به ۲٫۵ میلیون تن برسد.
وی افزود: طرح این میزان افزایش به دنبال گفت و گو با وزیر صنعتف معدن و تجارت هم اینک در دست بررسی است و قرار است رقم تولید فولاد شادگان در افق ۱۴۰۴ به چهار میلیون تن هم برسد.
فولاد ، نفت و پتروشیمی سه صنعت مهم در خوزستان به شمار می روند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین