استاندار خوزستان: تفویض اختیارات به استان ها باید ریشه ای و عمیق تر باشد

استاندار خوزستان: تفویض اختیارات به استان ها باید ریشه ای و عمیق تر باشد

استاندار خوزستان در خصوص مصوبه تفویض ۵۲ وظیفه وزارتخانه ها به استان ها گفت: وظایفی باید به استان ها تفویض شود که ریشه ای تر و عمیق تر بوده و مسایل زمان بر باشد.

عبدالحسن مقتدایی روز شنبه در حاشیه بازدید از کارخانه تک نان جنوب در شهرک صنعتی شماره ۳ اهواز اظهار کرد: اختیاراتی که در مصوبه تفویض شده موضوع های اساسی نیست و به عنوان یک استاندار با تجربه معتقدم اگر این موارد تفویض هم نمی شد استاندار اراده می کرد می توانست انجام دهد.
وی افزود: روندی که ما بعد از انقلاب داشتیم این گونه بوده که به دلیل نبود تمرکز زدایی، معضلات در استان هاست و تصمیم گیری ها در مرکز انجام می شود که باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.
استاندار خوزستان گفت: مشکل اساسی نبود تحول، تحرک و به تعبیری زمین گیر شدن سازمان ها و ساختار اداری این است که مشکلات در محل بوده اما فرآیند اتخاذ تصمیم نهایی معطوف به مرکز شده است.
مقتدایی تصریح کرد: با مواردی که در تفویض اختیارات اشاره شده هیات دولت و وزرا ، قدری با خست برخورد کرده اند، دست کم اگر مدیران مرکز به مدیرانی که خود در استان ها به عنوان مدیران کل و روسای سازمان ها منصوب کرده اند اعتقاد دارند به لحاظ تخصصی ، وظایف باید به مدیران استانی تفویض شود تا کارها شتاب بیشتری بگیرد.
در چارچوب مصوبه دولت در تفویض ۵۲ وظیفه وزارتخانه ها به استان ها کارگروهی در یکی از مناطق استان ها تشکیل و پس از آن مصوبه ها به دولت ارایه شده که پس از گذراندن مسیر قانونی در دولت به تصویب رسید.
چندی پیش جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور از تفویض ۵۲ وظیفه از اختیارات وزارتخانه های مختلف به پیشنهاد وزارت کشور و با تصویب هیات دولت به واحدهای استانی خبر داد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین