مسکو از انگلیس درباره برخورد شدید با جنگنده‌های روسی در عراق توضیح خواست

مسکو از انگلیس درباره برخورد شدید با جنگنده‌های روسی در عراق توضیح خواست

روسیه از وزارت خارجه انگلیس خواست درباره گزارش روزنامه «دیلی استار» مبنی بر اینکه خلبانان ناتو و انگلیس اجازه اقدام شدید علیه هر نوع آتش‌افروزی از سوی نیروی هوایی روسیه را دارند، شفاف‌سازی کند.

خبرگزاری فارس: مسکو از انگلیس درباره برخورد شدید با جنگنده‌های روسی در عراق توضیح خواست

مسکو از وزارت خارجه انگلیس خواست تا درباره گزارشات رسانه‌ها مبنی بر اینکه برای هدف قرار دادن جنگنده‌های روسی در عراق مجوز داشته است، توضیح دهد و در اینباره شفاف‌سازی کند.

روسیه در حالی چنین درخواستی را مطرح کرده است که پیش از این یک منبع دفاعی انگلیس به روزنامه «دیلی‌ استار» اعلام کرده بود که خلبانان ناتو و انگلیس ظاهراً برای هدف قرار دادن جنگنده‌های روسی در عراق مجوز دارند.

منابع دفاعی انگلیس تأکید کردند که به خلبانان انگلیس ابلاغ شده است که به هر قیمتی از تماس با جت‌های روسی دوری کنند اما هشدار داده شده بود که خلبانان می‌بایست برای حمله به جنگنده‌های روسی آمادگی داشته باشند.

یک منبع دفاعی انگلیس گفت «باید از خلبانان خود محافظت کنیم اما به سوی جنگ هم نزدیک می‌شویم. در نبرد هوا به هوا،‌ تنها یک هواپیما را نابود می‌کنیم اما تمام چشم انداز منطقه تغییر می‌کند.»

جنگنده‌های تورنادوی انگلیس به موشک‌های کوتاه-برد هوا به هوایی مجهز می‌شوند که قادر است هر هواپیمایی را منفجر کند. هر جنگنده انگلیسی قابلیت حمل ۴ موشک را داراست.

مقامات ارشد دفاعی انگلیس مدعی شدند احتمالی قوی برای حمله به جنگنده‌های انگلیسی از سوی خلبانان روسی وجود دارد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین