ارتش پاکستان ۲۲ شبه نظامی را در مرز افغانستان کشت

ارتش پاکستان 22 شبه نظامی را در مرز افغانستان کشت

جنگنده‌های نظامی پاکستان در یک عملیات هجوم در منطقه «وزیرستان شمالی» ۲۲ نفر از اعضای گروه‌های تروریستی را به هلاکت رساندند.

خبرگزاری فارس: ارتش پاکستان 22 شبه نظامی را در مرز افغانستان کشت

روابط عمومی ارتش پاکستان امروز «یکشنبه» در بیانیه‌ای اعلام کرد: بالگردها و جنگنده‌های نظامی این کشور از شب گذشته مواضع شبه نظامیان در منطقه «دته خیل» از توابع وزیرستان شمالی و مرزهای مشترک با افغانستان مورد هدف قرار داده‌اند که بر اثر آن ۲۲ شبه نظامی به هلاکت رسیدند.

بر اساس این گزارش این عملیات هوایی ارتش بعد از دریافت اطلاعات دقیق از سازمان امنیتی این کشور آغاز شد.

طبق بیانیه ارتش در عملیات هوایی ارتش ۶ مخفی‌گاه شبه‌نظامیان به طور کامل منهدم شده است.

گزارش ها حاکی است تداوم حملات سنگین ارتش پاکستان به مواضع شبه نظامیان طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی و شبه نظامی در مناطق نزدیک به مرز افغانستان، باعث شده تا اعضای این گروه‌ها به خاک افغانستان پناه ببرند.

این موضوع همواره سبب نگرانی افغانستان بوده است و دولت کابل معتقد است فرار تروریست‌ها از خاک پاکستان به خاک این کشور باعث تشدید ناامنی در افغانستان می‌شود.

دولت پاکستان از حدود یک سال و نیم پیش و هنگام آغاز عملیات نظامی گسترده علیه تروریست‌ها در مناطق شمال غربی این کشور، از افغانستان خواسته بود تا با محافظت از مرزهایش، اجازه فرار تروریست‌ها و شبه نظامیان را از خاک پاکستان به آن کشور ندهد تا ارتش پاکستان بتواند اقدام موثری علیه این گروه‌ها انجام دهد.

براساس گزارش ارتش پاکستان، از زمان آغاز عملیات «ضرب عضب» تاکنون که حدود یک سال و نیم از آن می‌گذرد، حدود ۳ هزار تروریست کشته شده‌اند.

عملیات ضرب عضب ارتش پاکستان علیه تروریست‌ها در این کشور، با موفقیت‌های نسبی همراه بوده و بسیاری از کشورها این عملیات را مورد ستایش قرار داده‌اند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین