آیت‌الله موسوی جزایری: شهرداری اهواز خیابان‌ها را به نام بزرگان اسلامی منطقه نامگذاری کند

آیت‌الله موسوی جزایری: شهرداری اهواز خیابان‌ها را به نام بزرگان اسلامی منطقه نامگذاری کند

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: شهرداری اهواز، خیابان‌ها را به نام بزرگان اسلامی این منطقه نامگذاری کند.

خبرگزاری فارس: شهرداری اهواز خیابان‌ها را به نام بزرگان اسلامی منطقه نامگذاری کند

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برپایی دومین نمایشگاه اهواز در گذر تاریخ اسلامی اظهار کرد: این نمایشگاه دین خود را به تاریخ اسلامی خوزستان ادا کرد و بسیار موفق تاریخ اسلامی این منطقه را برای جوانان و آگاه‌سازی هر چه بیشتر مردم شناسانید.

وی افزود: اهواز در گذشته فقط یک شهر نبود بلکه مجموعه‌ای از شهرها با مرکزیت اهواز بود و در کتب تاریخ ذکر شده که وکلای ائمه اهل بیت(ع) همچون امامان هادی و امام جواد(ع) هنگامی که به این منطقه اعزام می‌شدند در اهواز و کوره‌های آن مستقر شده و با همه اقلیم ارتباط می‌گرفتند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: با تلاش‌هایی که شد آثار و نشانه‌هایی از فرهنگ، هویت و تاریخ خوزستان و شهر اهواز از تاریخ دور و از لابلای قرون و اعصار گذشته استخراج و در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار گرفته است.

موسوی جزایری گفت: باید این نمایشگاه تداوم داشته باشد و دبیرخانه آن نیز دائمی شود تا بتوان این منطقه و تاریخ اسلامی و بزرگان آن را به همه معرفی کرد و شناساند.

وی ادامه داد: در این زمینه هر مشورت فکری و حمایت علمی برگزارکنندگان نمایشگاه نیاز داشته باشند را به آنان ارائه خواهم داد و از همه مسئولان استان نیز انتظار تعامل مضاعف برای برقراری مستدام این گونه نمایشگاه‌ها را دارم.

امام جمعه اهواز خطاب به شهردار اهواز تصریح کرد: پنج خیابان با عنوان پنج نفر از افراد مطرح در این نمایشگاه مانند ابن سکیت الدورقی، دعبل الخزاعی، علی ابن مهزیار و ابونواس الاهوازی نامگذاری شود.

موسوی جزایری در پایان، تخصیص قطعه زمینی مناسب برای احداث مکان دائمی نمایشگاه لازم را خواستار شد و افزود: موزه هنرهای معاصر برای استقرار دبیرخانه دائمی نیز مناسب است.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین