بازتاب آزمایش موفق موشک بالستیک «عماد» ایران در رسانه‌های فرانسوی

بازتاب آزمایش موفق موشک بالستیک «عماد» ایران در رسانه‌های فرانسوی

پرتاب آزمایشی موفقیت‌آمیز جدیدترین موشک بالستیک ایران با نام «عماد» بازتاب گسترده‌ای در رسانه های فرانسوی داشت و بیشتر این رسانه‌ها آن را در صدر اخبار خود مخابره کردند.

خبرگزاری فارس: بازتاب آزمایش موفق موشک بالستیک «عماد» ایران در رسانه‌های فرانسوی

وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران امروز یکشنبه ۱۹ مهرماه، موشک دوربرد «عماد» نسل جدید موشک های بالستیک زمین به زمین جمهوری اسلامی ایران را که طراحی، ساخت و آزمایش موفقیت‌آمیز آن جهشی فناورانه و عملیاتی در این حوزه راهبردی به شمار می‌رود و تمامی مراحل طراحی و ساخت آن به دست دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع انجام شده، با موفقیت آزمایش کرد.

«عماد» نخستین موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف است که قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده به طور کامل منهدم کند.

رسانه‌های سراسر جهان از جمله رسانه‌های فرانسوی آزمایش موفقیت‌آمیز این موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران را در صدر اخبار خود مخابره کرده‌اند که در زیر به بخشی از این بازتاب‌ها در رسانه‌ها و نشریات فرانسوی می‌پردازیم:

نشریه فرانسوی «اورینت لوژور» در خبری به پوشش این آزمایش موشکی پرداخت و با اشاره به اظهارات وزیر دفاع ایران نوشت: ایران امروز با موفقیت موشک جدید بالستیک دوربرد خود «عماد» را که قادر است با دقت بالا تا لحظه اصابت به هدف مورد هدایت و کنترل قرار گیرد و اهداف مورد نظر را به طور کامل منهدم کند، آزمایش کرد.

پایگاه خبری «اسپوتینک نیوز» نیز در نسخه فرانسوی خود به پوشش این خبر پرداخت و آن را با تیتر «موشک عماد ایران آزمایش خود را موفقیت پشت سر گذاشت» مخابره کرد و با استناد به سخنان سردار حسین دهقان وزیر دفاع کشورمان، موشک عماد را نماد جهشی بزرگ در زمینه دقت موشکی با قابلیت کنترل و هدایت پیشرفته خواند.

این پایگاه خبری همچنین اعلام کرد که تصمیم به آزمایش این موشک دوربرد در ماه آگوست گذشته به تأیید آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب ایران رسیده و نمایندگان مجلس ایران پیشتر خواستار ازسرگیری آزمایش‌های موشکی ایران شده بودند.

روزنامه فرانسوی «نوول آبزرواتور» نیز دیگر نشریه فرانسوی بود که امروز اخبار مربوط به این آزمایش موشکی موفقیت‌آمیز را در جمع اخبار خود مخابره کرد و با اشاره به اظهارات سردار دهقان اعلام کرد که وزارت دفاع ایران با آزمایش این موشک خواستار به نمایش گذاشتن ارتقاء دقت موشک‌های جمهوری اسلامی ایران است.

این نشریه فرانسوی سپس به اظهارات «آنتونی کوردزمن» تحلیلگر مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل پرداخت و نوشت: این تحلیلگر در ژانویه گذشته اعلام کرد که موشک عماد موشکی با بردی حدودا ۱۷۰۰ کیلومتری و دقت ۵۰۰ متری خواهد بود که می تواند کلاهکی به وزن ۷۵۰ کیلوگرم را حمل کند.

نوول آبزرواتور همچنین اعلام کرد که عماد نوع دیگری از موشک سوخت مایع شهاب ۳  است که از سال ۲۰۰۳ (۱۳۸۲) در خدمت ارتش ایران بوده که برد مشابهی داشته لکن دقت خطای آن ۲۰۰۰ متر می باشد.

نوول آبزرواتور در بخش دیگری از گزارش خود به اظهارات «اوزی روبین» کارشناس موشکی رژیم صهیونیستی  و رئیس سابق برنامه دفاع موشکی اسرائیل اشاره و اعلام کرد که موشک عماد نشانه پیشرفت بزرگی از نظر دقت است که سامانه کنترل و هدایت پیشرفته ای در مخروط دماغه آن نصب شده است.

نشریه فرانسوی زبان «اکسپرسیون» نیز همچون سایر رسانه‌ها و نشریات فرانسوی از جمله نشریاتی بود که اقدام به پوشش این خبر کرد و با اشاره ویژه به انجام تمامی مراحل طراحی و ساخت آن به دست دانشمندان و متخصصان ایرانی، بر موفقیت کشورمان در این عرصه صحه گذاشتند.

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز پس از آزمایش موفق این موشک در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: در آستانه محرم حسینی فرزندان رشید ملت بزرگ و سلحشور ایران اسلامی در وزارت دفاع با مدد گرفتن از الطاف بیکران الهی و رمز مقدس یا ابوالفضل العباس(ع) موشک دوربرد «عماد» نسل جدید موشک های بالستیک زمین به زمین جمهوری اسلامی ایران را با موفقیت آزمایش کردند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین