مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان: ۸۰ درصد اعضای کتابخانه‌ها را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان: 80 درصد اعضای کتابخانه‌ها را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: ۸۰ درصد اعضای کتابخانه‌ها را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.

خبرگزاری فارس: 80 درصد اعضای کتابخانه‌ها را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند

حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر صبح امروز در نشست با محمد تقی‌زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان که در محل اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به نقش بی‌بدیل آموزش و پرورش در تربیت نسل‌های کشور و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در آنان اظهار کرد: از منویات همیشگی رهبر معظم انقلاب تأکید بر امر کتابخوانی و تأثیرات شگرف آن در تعمیق افکار جامعه و رشد اخلاقی و بصیرت افزایی است.

وی افزود: قریب به ۸۰ درصد اعضای کتابخانه‌ها را دانش آموزان تشکیل می‌دهند که نشان دهنده پیوند این دو ارگان بوده و با هماهنگی و هم راستایی در برنامه‌های فرهنگی می‌توان گام‌های تحول آفرینی را در رشد نوجوانان و جوانان کشورمان برداشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان تصریح کرد: اگر بتوان مردم را با هر ترتیبی که ‌باشد به کتاب و کتاب‌خوانی تشویق و ترغیب کرد و استعدادهایی که در جامعه می‌باشد شناسایی کرد، می‌توان به توسعه و پیشرفت کشور و جامعه امیدوار بود.

سپهر اضافه کرد: یعنی اگر فرهنگ کتاب و مطالعه در جامعه‌ا‌ی رونق پیدا کند و علاقمندان زیادی به آن رو آورند باعث توسعه و گسترش کشور و سرفرازی ملت و جامعه خواهد شد. بی‌تردید جامعه‌ای که در آن فضای مطالعه پژوهش و تحقیق، به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری، به شکل مطلوب و بدون قید و بندهای دست و پاگیر فراهم باشد نسبت به جامعه‌ای که از فرهنگ مطالعه و تحقیق دور است، کمتر از فرهنگ‌های بیگانه تأثیر می‌پذیرد.

وی با اشاره به نزدیکی هفته کتاب و کتابداری، ادامه داد: امیدواریم همچون سال‌های گذشته آموزش و پرورش با برنامه ریزی خود شرایط را برای بازدید دانش آموزان در کل استان از کتابخانه ها و آشنایی با فعالیت‌های جاری در آن مهیا کرده و با به صدا درآمدن زنگ کتاب و کتابخوانی در آغاز هفته کتاب و کتابخوانی (هفته پایانی آبان ماه) در برنامه‌های صبحگاهی مدارس در خصوص ترویج کتابخوانی فعالیت‌هایی صورت گیرد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین