کمیته ارزیابی محیطی در سازمان منطقه آزاد اروند تشکیل شد

کمیته ارزیابی محیطی در سازمان منطقه آزاد اروند تشکیل شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از تشکیل کمیته ارزیابی محیطی این سازمان خبر داد.
ˈاسماعیل زمانیˈ در نشست هم اندیشی و تعامل توسعه گردشگری در منطقه آزاد اروند افزود: این کمیته به منظور بررسی گزارش های ارزیابی زیست محیطی طرح ها و پروژه های مشمول انجام مطالعات ارزیابی زیست محیطی و بر اساس ضوابط مصوب شواری عالی حفاظت از محیط زیست تشکیل شد.
وی اظهار داشت: با تشکیل این کمیته در مرحله بهره برداری و فرآیند تولید، رعایت ملاحظات زیست محیطی توسط واحدهای صنعتی برای صدور مجوز مورد بررسی قرار می گیرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: واحدهای صنعتی در صورت عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی باید اقدامات اصلاحی را برای دریافت مجوز انجام دهند.
وی بر لزوم حفظ و صیانت از محیط زیست تاکید کرد و گفت: حفظ محیط زیست بخش مهمی از مدیریت هر صنعت است.
زمانی افزود: احداث سیستم پیش تصفیه برای برخی از صنایع مستقر در سایت صنعتی خرمشهر و آبادان ضروری است و صاحبان این صنایع موظف به تهیه و نصب دستگاه پیش تصفیه هستند.
وی گفت: این صنایع باید فاضلاب صنعتی واحد تولیدی را به تاسیسات صنعتی خود هدایت و پس از تصفیه اولیه و رساندن به مقادیر مجاز آنرا دفع کنند.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: شرکت رینگ سایپا از کارخانه های واقع در سایت صنعتی خرمشهر دستگاه پیش تصفیه را نصب کرده است.
وی افزود: سازمان منطقه آزاد اروند و اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر به صورت مشترک از مراحل ابتدایی نصب این سیستم بازدید کردند.
زمانی گفت: شرکت پاکینه شوی تولید کننده انواع شوینده و مواد بهداشتی نیز در حال تکمیل سیستم پیش تصفیه است.
وی به اهمیت کاهش بار آلودگی در سایت صنعتی اشاره کرد و افزود: تهیه دو مجموعه تصفیه فاضلاب برای مجتمع سوله های واقع در سایت ۱۶۰ هکتاری خرمشهر از دیگر اقدامات منطقه آزاد اروند در راستای کاهش بار آلودگی در سایت صنعتی است که در ماه های آینده به بهره برداری می رسند.
رییس هیات مدیره منطقه آزاد اروند با تاکید بر ارزیابی اثرات زیست محیطی پروژه ها گفت: بی شک ارزیابی زیست محیطی علاوه بر حفظ محیط زیست از لحاظ اقتصادی نیز توجیه پذیر است .
وی اظهار داشت:مجتمع ها و شهرک های صنعتی نیاز به ارزیابی دارند و منطقه آزاد اروند در نخستین فاز، بیش از یکهزار هکتار از سایت صنعتی خرمشهر را توسط شرکت مشاور زیست محیطی مورد ارزیابی قرار داده و در فاز دوم نیزبیش از سه هزار و ۸۰۰ هکتار در حال انجام می باشد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین