تشدید اختلاف میان مقامات نظامی و سیاسی اسرائیل بر سر علت بحران اخیر در کرانه باختری

تشدید اختلاف میان مقامات نظامی و سیاسی اسرائیل بر سر علت بحران اخیر در کرانه باختری

مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی بر سر عامل تحریک خشونت‌های اخیر در کرانه باختری دچار اختلاف نظر شده‌اند و همین امر، یافتن راه‌حل را برای آنها دشوار ساخته است.

خبرگزاری فارس: تشدید اختلاف میان مقامات نظامی و سیاسی اسرائیل بر سر علت بحران اخیر در کرانه باختری

شکاف میان مقامات سیاسی و نظامی بر سر علت موج اخیر خشونت در اراضی اشغالی و فلسطینی روز به روز عیان‌تر می‌شود.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، مقامات نظامی رژیم صهیونیستی به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم گفته‌اند، محاصره مناطق فلسطینی صرفا باعث تشدید سرخوردگی آنها می‌شود.

بر اساس این گزارش، مقامات اسرائیلی به منظور جلوگیری از حمله با چاقو و تیراندازی، در حال بحث بر روی مسئله محاصره مناطق فلسطینی هستند. در حالی که نشانه‌ای از پایان خشونت در کرانه باختری به چشم نمی‌خورد، تنش میان کابینه رژیم صهیونیستی و فرماندهی نظامی این رژیم رو به افزایش است.

«زوی الکین» وزیر مهاجرت رژیم صهیونیستی در نشست محرمانه کابینه در بیت‌المقدس، ژنرال «هرزی هالوی» رئیس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی را مورد سرزنش و انتقاد قرار داد.

الکین از سخنان هالوی درباره گام‌هایی که تشکیلات خودگردان برای جلوگیری از خشونت علیه اسرائیلی‌ها در پیش گرفته، خرسند نبود. ظاهرا محمود عباس رئیس این تشکیلات به نیروهای امنیتی خود دستور داده بود تا تنش را کاهش دهند و به هماهنگی دفاعی خود با ارتش اسرائیل ادامه دهند.

بر اساس این گزارش، ژنرال هالوی سه مورد را به عنوان عامل حملات فلسطینی‌ها بیان کرده است؛ تنش بر سر تلاش اسرائیل برای نقض وضع حاکم بر مسجدالاقصی، کشتار حل‌نشده اعضا خانواده «داوبشه» و سرخوردگی فلسطینی‌ها بر سر روند متوقف شده سازش.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، این سخنان باعث مخالفت برخی وزراء از جمله «الکین» شد که هالوی را به خاطر سیاسی کردن موضوع مورد سرزنش قرار داد و گفت: «لازم است حقیقت گفته شود و آن اینکه موج تروریسم کنونی به خاطر سخنان فتنه‌انگیز و فریبکارانه مقامات فلسطینی و سایرین است».

هالوی در پاسخ به این سخنان الکین گفت، این وظیفه اوست که کابینه را از آنچه دشمن به آن می‌اندیشد، مطلع سازد نه اینکه پیشنهادات سیاسی بدهد.

بر اساس این گزارش، اختلاف دیگری که میان مقامات صهیونیستی وجود دارد بر سر جنبش اسلامی به رهبری شیخ رائد صلاح است. به گزارش کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی، آژانس امنیت داخلی اسرائیل (شین‌بت) مخالف طرح کابینه برای غیرقانونی اعلام کردن این جنبش است.

شین بت بر این باور است صدور حکم برای غیرقانونی اعلام کردن فعالیت‌های این جنبش، تنش میان اعراب اراضی اشغالی را تشدید می‌کند و در عین حال این گروه را وادار می‌کند تا فعالیت‌های خود را به طور زمینی ادامه دهد و این مسئله ردیابی فعالیت‌های آنها را برای سرویس‌های امنیتی دشوار می‌سازد.

اما کابینه رژیم صهیونیستی خواستار آن است که شین‌بت برای منحل کردن این جنبش همکاری کند؛ اقدامی که مورد حمایت پلیس رژیم صهیونیستی نیز است.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین